Bratislava 5. mája (TASR) - Sledovanosť programu Slovenskej televízie (STV) vzrastá, pričom prvý okruh tejto verejnoprávnej stanice dosiahol v 16. kalendárnom týždni doposiaľ najvyšší tohtoročný priemerný podiel na diváckom trhu, konkrétne 23,6 percenta. Vyplýva to z výsledkov denného kontinuálneho výskumu (DKV), ktorý v dňoch od 14. do 20. apríla uskutočnili pracovníci STV.
V rovnakom týždni bol podiel najsledovanejšej slovenskej súkromnej televízie Markíza 38 percent a konkurenčnej privátnej stanice Joj 10 percent na trhu.
V hlavnom vysielacom čase, alebo takzvanom prime time, ktorý sa začína o 19.00 a končí o 22.00 hodine, dosiahla sledovanosť prvého kanálu STV 26,2 percenta. Počas veľkonočnej nedele to bolo dokonca 34,6 percenta, čím okruh STV 1 predbehol aj sledovanosť programu Markízy (28,3 %) a TV Joj (9,3 %).
Čo sa týka počtu divákov, najúspešnejšia bola humoristická relácia Uragán, ktorú sledovalo približne 1,8 milióna ľudí, čo znamená, že si získala pozornosť 52 percent ľudí pozerajúcich televízny prijímač. Okolo 1,3 milióna obyvateľov si nenechalo ujsť spravodajské Noviny STV, 920 000 ľudí videlo film Dom duchov a 420 000 sledovalo Veľkonočné požehnanie z Ríma.
"Rastúca sledovanosť je výsledkom prvých zmien v oblasti prezentácie programov STV, ktoré realizuje krízový manažment," uvádza sa v stanovisku, ktoré TASR poskytol člen vedenia televízie Branislav Zahradník. Podľa neho dochádza k zmenám v informovaní o programe nielen cez obrazovku verejnoprávnej stanice, ale aj inými komunikačnými kanálmi. "Diváci sa tak môžu lepšie zorientovať v programovej ponuke a vybrať si zaujímavé tituly, ktoré STV napriek núdzovému režimu vysiela," dodal.