Dôvodov, prečo vám bankomat zadrží kartu môže byť niekoľko: napríklad ak nesprávne zadáte PIN kód trikrát po sebe. Platnosť karty sa v takom prípade dočasne obmedzí z dôvodu podozrenia zneužitia karty. Zadržaná karta môže byť aj výsledkom chybnej práce bankomatu, alebo vypršaním platnosti či jej zablokovaním.
V prvých dvoch prípadoch je potrebné do dvoch dní kontaktovať pobočku banky, ktorá bankomat spravuje a žiadať o vrátenie karty. Banka vydá kartu jej držiteľovi po overení totožnosti. Ak sa do 48 hodín po zadržaní karty do príslušnej pobočky nedos-tavíte, karta je automaticky odoslaná do pobočky, ktorá vedie váš účet a môžete si ju tam vyzdvihnúť. Bankomat zadrží kartu aj v prípade, že si do istého času po ukončení transakcie kartu z bankomatu nezoberiete. Karta by v takomto prípade ostala „bez dozoru“, preto ju bankomat zhltne. I keď sa vám zdá nepravdepodobné, že by takýto prípad mohol nastať, stačí si spomenúť ako sa stále niekam ponáhľame a myslíme na veľa vecí naraz, a tak sa ľahko môže stať, že po výbere hotovosti sa poberieme preč bez toho, aby sme si vzali svoju kartu. Niektoré bankomaty takejto situácii zabránili tým, že kartu vydajú ešte pred poskytnutím hotovosti.
Ak je karta blokovaná alebo po platnosti, klientovi sa nevracia. V takomto prípade musí klient kontaktovať pobočku banky, ktorá kartu vydala.
Problém je však so zadržaním karty bankomatom v zahraničí. Takisto môžete do dvoch dní kontaktovať banku, ktorej bankomat patrí. Potom vám už ostáva iba čakať, kým príslušná banka kartu vráti. Je lepšie, ak zároveň podáte žiadosť o vydanie novej karty, pretože ak aj zahraničná banka kartu vašej banke pošle, príde znehodnotená.