Personálny manažment bližšie k biznisu
vníma najmä ako nástroj na plnenie náročných ekonomických, obchodných, ale aj strategických cieľov celého vrcholového manažmentu.
Program dvojdňovej konferencie pozostáva z dvoch základných línií - siedmich prednášok a rovnakého počtu workshopov.
Konferenciu otvorí svojim vystúpením pod názvom Ľudské zdroje – rozhodujúci faktor konkurenčnej schopnosti ekonomiky Slovenska pri integrácii do Európskej únie minister hospodárstva SR Ľubomír Harach. Na jeho vystúpenie priamo nadväzuje prednáška prezidenta Slovenských telekomunikácií Ladislava Mikuša na tému Zmeny v štýle riadenia po vstupe zahraničného kapitálu. V prednáške budú prezentované zovšeobecnené prvé skúsenosti a postrehy, vrátane prezentácie plánu aj personálnej transformácie firmy, ktorý predstavoval najväčšiu zahraničnú akvizíciu v minulom roku na Slovensku.
Všetky zmeny v organizácii začínajú a končia pri manažmente a čo najrelevantnejších informáciách o jeho členoch o špecialistoch a ďalších odborných pozíciách. Tejto téme sa budú venovať vo svojich vystúpeniach Hodnotenie podnikových manažérskych tímov Alice Punch zo spoločnosti Egon Zehnder International a Martina Šmidochová spolu s Danielou Hánovou zo spoločnosti PriceWaterhouseCoopers vo vystúpení pod názvom Personálny benchmarking, v rámci ktorého budú účastníkom k dispozícii zaujímavé prierezové porovnávacie štúdie jednotlivých profesií v Čechách a na Slovensku.
Čím všetkým sa platí za dobré meno, imidž a dobré hospodárske výsledky, sa účastníci dozvedia v prednáške pod názvom Vplyv zákaznícky orientovanej firemnej stratégie na ľudské zdroje, ktorú prednesie Zuzana Miškeová zo spoločnosti Ikea Slovensko.
Záverečné dve prednášky prvého dňa - Budovanie dlhodobo úspešnej firmy a HR v ére globalizácie a e-biznisu, ktoré prednesú Ivan Perlaki a Peter Lieskovský zo spoločnosti Oracle Slovensko, sú charakteristické svojou nadčasovosťou a vizionárstvom, ktoré nepochybne patria na konferenciu o nových trendoch v HR.
Druhý deň konferencie patrí workshopom. Budú trvať vždy 60 minút a súbežne budú prebiehať tri, takže účastníci si budú môcť túto časť konferencie „poskladať“ podľa svojich predstáv a potrieb. Workshopy takisto akcentujú základný motív konferencie, a to priblíženie personálneho manažmentu potrebám manažérov, ktorí v spoločnostiach zodpovedajú za financie, obchod, marketing a iné činnosti.
Zdeněk Sluka z Inventa Consulting v príspevku Výkonovo orientovaná firma, Luboš Chválovský z Intersnack na tému Hodnotenie, rozvoj a stabilizácia obchodného tímu, ako aj Zuzana Železníková zo spoločnosti Heineken Slovensko s príspevkom Marketingovo orientovaná firma by mali napomôcť mnohým personálnym manažérov lepšie pochopiť a nájsť spoločnú reč s tými, ktorí vo firme, ako sa s obľubou hovorí, „robia biznis“.
Formou workshopov sú spracované aj témy, ktoré sa venujú hodnoteniu výsledkov práce personálneho manažéra, či už v rámci posúdenia výsledkov vzdelávacích aktivít pre manažérov, ktorú prezentuje Božena Somogyová zo spoločnosti Inventa Consulting pod názvom Manažérske vzdelávanie – trendy a efektivita, alebo komplexné posúdenie v podaní Richarda Dobeša z Dynargie Praha pod názvom Meranie efektivity personálneho riadenia. Veľmi zaujímavý workshop na tému Osobné poradenstvo pre vrcholových manažérov pripravila Miloslava Umlaufová zo spoločnosti M.C. Triton.
Jeden z workshopov na tému Národných dní kariéry 2001 je opäť rezervovaný pre AIESEC Slovensko.
Program tohtoročnej konferencie je kompaktný, gradujúci a komplexne analyzujúci nosnú tému konferencie, ktorá bola usporiadateľmi vybraná aj na základe odporúčaní veľkej časti účastníkov minuloročnej konferencie.