STV zarobila na hokeji milióny

BRATISLAVA – Množstvo reklamy, ktorú dostali diváci pri sledovaní majstrovstiev sveta, je na obrazovkách Slovenskej televízie nebývalé. Aj keď vedenie STV odmietlo ...

BRATISLAVA – Množstvo reklamy, ktorú dostali diváci pri sledovaní majstrovstiev sveta, je na obrazovkách Slovenskej televízie nebývalé. Aj keď vedenie STV odmietlo zverejniť presnú sumu, prezradilo, že zisky z reklamy za apríl a máj by mali byť najväčšie za posledných 6 rokov, odkedy na trh nastúpila televízia Markíza.

Slovenská televízia však bude musieť za túto reklamu, ktorú nevysielala len v prestávkach medzi tretinami, ale aj počas tzv. power breakov, pravdepodobne zaplatiť pokutu. Včera to povedala predsedníčka Rady pre vysielanie a retransmisiu Valéria Agócsová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Agócsovej zaradením reklamných brejkov do priamych prenosov vedenie STV porušilo uznesenie rady, a keďže nerešpektovalo upozornenie, bude nasledovať finančný postih. „STV dostane pokutu,“ vyhlásila Agócsová s tým, že rada dostala viacero podnetov od právnických i fyzických osôb.

Rada pre vysielanie a retransmisiu dvakrát STV upozornila. Ústredný riaditeľ Richard Rybníček sa však ohradil, že zákon stanovuje, že televízie smú vysielať reklamy počas prestávok, ,,nehovorí však, či ide o prestávky medzi dvoma tretinami, alebo počas power breakov“. Pripomenul, že reklamu tak vysiela aj Česká televízia.

Zisky z majstrovstiev chce STV podľa člena krízového manažmentu Branislava Záhradníka použiť na skvalitnenie iných programov. Hovorí, že množstvo reklamy je „výsledkom majstrovstiev, ale aj všeobecne rastúcej sledovanosti programov STV“. Podľa odhadu SME, kde sme zohľadnili počet reklám, cenník firmy Arbo media, ktorá je výhradným dodávateľom reklamy pre STV, možné zľavy či sponzoring, by sa suma, ktorú televízia získala, mala pohybovať okolo 10 miliónov korún.

SkryťVypnúť reklamu

Sledovanosť zatiaľ nie je známa, výsledky budú až približne o 3 týždne. Vedenie STV však verí, že majstrovstvá zaujali viac divákov ako minulý rok. „Sledovanosť prvých zápasov bola vyššia ako v roku 2001,“ povedal Záhradník. Len finálový zápas bude mať pravdepodobne nižšiu sledovanosť – pred rokom ho videlo rekordných približne 2,7 milióna divákov.

Vysielacie práva Slovenská televízia kúpila od exkluzívneho celosvetového držiteľa práv – spoločnosti Infront Sports and Media (bývalý Kirch Sport). Sumu však odmieta zverejniť. „Ide o obchodné tajomstvo, sme zmluvne viazaní.“ Záhradník však dodal, že vzhľadom na 31 odvysielaných zápasov a dlhodobé dobré obchodné vzťahy bola suma pre STV výhodná.

STV odvysielala najviac zápasov zo všetkých televízií v Európe. Česká televízia ich dávala len 25. Štáb STV vo Fínsku stál televíziu podľa Záhradníka asi pol milióna.

SkryťVypnúť reklamu

Power break od 80- do 290-tisíc

Ceny reklamy boli počas majstrovstiev vyššie na STV 2 ako na STV 1. Tradične to býva naopak. Cena reklamy sa vždy odvíja od sledovanosti programu. „Reklamné časy počas majstrovstiev boli vypredané okrem power brejkov,“ hovorí Branislav Záhradník z STV. Cena za reklamu rástla s odohranými tretinami, sledovanosť tretích tretín bola podľa neho najvyššia. Cenu určovali podľa sledovanosti v minulom roku.

Zverejnený cenník spoločnosti Arbo média ukazuje, že cena reklamy sa pohybovala od 75- do 400-tisíc korún. „Netto cena (po zľavách a bonusoch pre klienta) je predmetom obchodného tajomstva a nie je možné ju zverejňovať,“ povedal Záhradník.

Napríklad podľa cenníka stála reklama pri boji o bronz od 290- do 340-tisíc, ak by v zápase nehralo Slovensko, bolo by to od 190- do 250-tisíc.

SkryťVypnúť reklamu

Najdlhší spot v power breaku mohol mať 35 sekúnd. Cena sa pohybovala od 80- do 290-tisíc korún. „Na ceny power breakov sa neposkytuje zľava!“ upozornila v cenníku Arbo media. Ak si zadávateľ objednal reklamu tesne pred finále, musel rátať s 30-percentnou prirážkou.

Nie všetky power breaky boli podľa Záhradníka vypredané. (hr)

Autor: MIRKA HOROBOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 556
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 264
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 707
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 045
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 189
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 933
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 833
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu