Cirkvi neplánujú agitačnú kampaň

Sčítanie ľudu sa u nás bude konať v máji, v Českej republike už v marci. Výsledky budú dôležitými ukazovateľmi v rozličných oblastiach. Mimoriadny význam budú mať v oboch krajinách pre cirkvi a náboženské spoločnosti – v budúcnosti sa od počtu hlásiacich

sa členov bude zrejme odvíjať štátny príspevok na ich činnosť.

V Čechách sa katolícka cirkev rozhodla pred sčítaním zorganizovať reklamnú kampaň. Cieľom je, aby sa k viere prihlásili nielen pravidelní návštevníci bohoslužieb, ale aj sympatizanti. „Kampaň vnímame ako apel na veriacich, aby stratili ostych,“ povedal pre Lidové noviny hovorca českých biskupov Daniel Herman. Mala by prebiehať formou televíznych a rozhlasových šotov, plagátov a inzerátov, nie je vylúčená ani účasť známych osobností. Slovenská katolícka ani evanjelická cirkev sa český príklad nechystajú nasledovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Chcú všetkých pokrstených

O pripravovanom sčítaní ľudu chcú cirkevní hodnostári podľa hovorcu biskupskej konferencie Mariána Gavendu informovať len v Katolíckych novinách, cirkevných časopisoch a prostredníctvom náboženských programov v televízii a rozhlase, aby predstavili katolícku cirkev v „skutočnom svetle“.

„Oznamovacie prostriedky teraz vypichli jeden okrajový škandál a celá cirkev je vnímaná značnou časťou spoločnosti negatívne. To však nie je pravdivý obraz,“ povedal Gavenda v narážke na prípad kňaza z Lovčice obvineného z vraždy.

Podľa Gavendu je pritom nepovšimnutá každodenná mravčia práca väčšiny kňazov. „Akú veľkú prácu urobí každý jeden kňaz, keď deň čo deň spovedá? Keby sa prestalo spovedať, zostalo by na svete strašne veľa zla,“ myslí si. Biskupi chcú, aby sa okrem aktívnych veriacich k cirkvi nehanbili prihlásiť pokrstení ľudia, ktorí vieru neuplatňujú v živote. „Želáme si, aby na vieru nezanevreli.“

SkryťVypnúť reklamu

Evanjelikov je stále viac

„Uvažujeme aj o tom, ako sa zachovať pred sčítaním obyvateľstva. Myslíme si, že bude dobré upozorňovať – citlivo – na úlohu cirkvi v spoločnosti a užitočnosť viery. Ale nie som si istý, či je vôbec možné, aby táto kampaň mala charakter reklamy. Skôr by malo ísť o upozorňovanie na zmysel viery, a tým sa pokúsiť presvedčiť tých, ktorí o tom uvažujú, aby sa pridali,“ hovorí generálny biskup Evanjelickej cirkvi augsburského vyznania na Slovensku Július Filo.

K evanjelickej cirkvi sa pri poslednom sčítaní pred desiatimi rokmi prihlásilo šesť percent Slovákov, podľa najnovších prieskumov je však evanjelikov teraz dvojnásobok. „Považujem to i za výsledok priebežnej mediálnej práce cirkvi,“ hovorí biskup. „Neviem, či by komerčné formy vyhovovali. Zaplatená reklama je vnímaná skôr ako záujem získať klienta, kým v duchovnej službe nejde o vlastný prospech. Nevylučujem však, že i forma platenej inzercie by mohla pomôcť, ale veľmi bude záležať na obsahu. Želám českým kresťanom úspech,“ hovorí Filo.

SkryťVypnúť reklamu

Letáky v kostoloch

Evanjelická cirkev sa začala veci venovať pred Vianocami. Už boli vytlačené informačné letáky.

Podobne mieni postupovať aj cirkev gréckokatolícka. Skôr ako letáky či plagáty chce využiť cirkevný časopis Slovo či rádio Lumen.

Najrezervovanejšie sa ku kampaniam stavajú predstavitelia pravoslávnej cirkvi na Slovensku. Obmedzia sa na rozoslanie pastierskych listov a obežníkov kňazom, ktorí budú počas bohoslužieb vyzývať veriacich, aby sa nehanbili prihlásiť k viere. (čtk, mar)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 871
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 086
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 082
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 504
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 3 513
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 733
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 474
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 282
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu