Z konkurencie dvoch stredísk majú osoh košickí turisti

V Košiciach sú takmer v susedstve dve informačné centrá s takmer rovnakým logom. Jedno na Hlavnej ulici patrí mestu, druhé v neďalekom obchodnom dome Dargov je súkromné. Spor o názov inštitúcie je na súde.


FOTO – VERONIKA JANUŠKOVÁ



„Ide o princíp. Môžete mať obchodné meno zapísané v živnostenskom registri a pridelenú ochrannú známku na označenie, pre mesto to nič neznamená,“ hovorí podnikateľ Zdenko Lipták, ktorý založil prvé mestské informačné stredisko v Košiciach. Je presvedčený, že trh to aj tak vyrieši - ľudia si vždy vyberú to lepšie.

Či je to tak, sme sa pokúsili zistiť priamo medzi turistami.

Kate Arkwrightová z austrálskeho Perthu s obrovským batohom na chrbte bola spokojná s informáciami z mestského centra: „Ochotne mi poradili, dali mi adresu hotela, vysvetlili, kde ho nájdem.“ V meste, o ktorom sa dozvedela z akéhosi turistického sprievodcu, sa chce zdržať dva-tri dni. Potom plánuje navštíviť Spiš, Levoču, Spišský hrad.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jan Froňka z Prahy s priateľom Jiřím Ortom z Českej Lípy sa s ňou zhodli: „Ponúkli nám ubytovanie v hoteli i v súkromí. Vcelku sme spokojní.“

Agáta Siegenthalerová, košická rodáčka žijúca dlhé roky vo Švajčiarsku, je naopak rozčúlená: „Veľmi nepríjemne ma prekvapila neochota personálu. Na každú otázku som dostala strohú odpoveď - áno, nie, nevieme, nemáme. Takto si turistov určite nezískate!“

David Loewe z Izraela navštívil okrem mestského centra aj súkromné. „Keď ich porovnám, je tu podstatne väčší výber pohľadníc, talizmanov so symbolmi Košíc, aj personál sa mi zdá oveľa príjemnejší.“

V sobotu predpoludním navštívilo každé z oboch košických centier niečo vyše 20 turistov. Cudzích i domácich. Zdá sa, že obe dokážu vedľa seba žiť, ba dokonca sa dopĺňajú. V mestskom majú internet, v súkromnom ponúkajú zasa sprievodcov v siedmich jazykoch, dopravu, program pre skupiny aj rezerváciu ubytovania e-mailom.

SkryťVypnúť reklamu

MIKULÁŠ JESENSKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 246
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 677
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 4 530
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 381
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 997
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 859
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 668
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 427
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu