Def Jam / Universal, 2001
„S každým albumom mením účes, chápete,“ vyhlasuje najnovšia hviezda r&b štýlu. „Skúste urobiť niečo inovatívne,“ radí nám. No ak toto má byť celý jeho hudobný posun, to radšej ďakujeme. Po debutovom albume Unleash The Dragon je tu Sisqó, afroamerický mačo, s druhým - Drak sa vracia. Single Can I Live, Dance For Me a Last Night už dobýjajú hitparády. Dvanásť skladieb obsahuje nevýrazný prejav dobre vyzerajúceho draka a dobré r&b, ale bez výraznejších nápadov.
Dario G: In Full Colour
Mercury UK / Universal, 2001
Jednoduché, chytľavé a nenáročné pesničky, ktoré po čase začnú liezť krkom aj predavačovi párkov na pláži - to sú Dario G, tanečný projekt skladajúci sa z producenta Paula Spencera a nórskej vokalistky Ingfrid Straumstoyl. Prerazili v polovici 90. rokov a ich najväčším hitom bola pesnička Sunchyme, neskôr Dream To Me a teraz je to singel Say Whats On Your Mind. Samotné cédečko je vizuálne skôr predvádzaním nových trendov v obliekaní a moderného nábytku - aspoň viete, čo si máte obliecť na takto strihnutú diskotéku.
Čo dodať k projektu Dario G? Len toľko, že kvôli maximálnej chytľavosti ich skladieb si ich vybral Červený kríž a Nelson Mandela, aby šírili harmóniu po svete a milióny fanúšikov, ktorí si kupujú ich cédečka.
Incognito: Life, Stranger Than Fiction
Talkin Loud / Universal, 2001
Pred dvadsiatimi rokmi založil gitarista Bluey funkovú kapelu Incognito. Dvadsaťjeden ľudí sa podieľalo na nahrávaní a výsledkom je opäť skvelý funkový album, so všetkým, čo k tomu patrí. Na albume, ktorého názov hovorí o živote čudnejšom než fikcia, je citát beatnika Jacka Kerouaca, ktorého čítanie zo San Francisco Scene podfarbuje skladbu On The Road. Texty, spev a hudba sú si kvalitou rovnocenné, príjemné a určené na opakované vnímanie.
Marti Pellow: Smile
Mercury UK / Universal, 2001
Smile, čiže úsmev, je pomenovaný prvý sólo album Marti Pellowa, bývalého speváka popovej skupiny Wet Wet Wet (najväčší hit Love Is All Around). V kontexte Pellowho života vyznieva úsmev skôr ironicky. V roku 1999 opustil kapelu závislý od drog a s problémami v osobnom živote. Ako hovorí, sám je prekvapený, že dokáže nielen opäť spievať, ale ako zistil, aj skladať a produkovať. Závislosť vymenil za inú, od hudby. Za textára si vybral dlhoročného spolupracovníka Wet Wet Wet Chrisa Difforda a štúdio to isté, memphiské, kde kapela trávila úspešný rok 1986. Kolekcia výrazne nevybočuje z hraníc, ktoré určili ešte Wet Wet Wet, ale v pokojných, zasnených skladbách Pellow ukázal, že má aj na náročnejší prejav.
Scooter: We Bring The Noise!
Sheffield Tunes / Warner, 2001
Trojici z Hamburgu, ktorá si hovorí Scooter, by mohol závidieť hocijaký hudobník. Nie, nie ich hudobné nápady, ale fakt, že sú najpredávanejšou kapelou, hoci rádiá ich takmer vôbec nehrajú. Nový album sa predáva dobre nielen u nás, ale v celej Európe a vyzerá to na ich najúspešnejšiu vec. Dvanásť pesničiek s pilotným singlom Possé… I Need You On The Floor nevybočuje zo zabehanej formy Scootera: techno rytmus, jednoduché synťákové melódie, ženský vokál na pozadí agresívneho kriku frontmana a výrazné heslá ako We bring the noise, či Burn the house! A potom mohutný výbuch a je po pesničkách.