Lidmila Janečková, Miroslava Vaštíková - Marketing služeb
Grada Publishing
Cieľom publikácie je poskytnúť predovšetkým menším organizáciám návod na to, ako úspešne predať služby a uspokojiť pritom zákazníkov tak, aby sa k ním dokázali vracať a neprechádzali ku konkurencii. Možno tu preto nájsť vysvetlenie pojmov služba a hodnotenie vplyvu vlastností služieb na marketingovú činnosť organizácie. Vysvetľuje sa celý priebeh strategického marketingového plánovania a použitia jednotlivých nástrojov marketingového mixu služieb.
Samostatná kapitola je venovaná spojitosti informačných systémov a marketingového výskumu. Autorky podrobne vysvetľujú potrebu výskumu v rámci marketingového systému v službách i jeho metodiku. Na výskum nadväzuje strategické marketingové plánovanie so svojimi postupnými krokmi. Ide tu o stanovenie cieľov organizácie, analýzu trendov, výber vhodnej metódy prognózovania až po vytvorenie stratégie. Jedna časť publikácie sa zaoberá aj SWOT analýzou. Autorky potom postupne prechádzajú témami produkt – ceny služieb – distribúcia služieb. Nechýba ani problematika komunikačného mixu (reklama, osobný predaj, podpora predaja, public relations, priamy marketing, internetová komunikácia. Záver publikácie patrí aj tzv. materiálnemu prostrediu, ktoré sleduje účelnosť vplyvu aj tejto stránky na zákazníka. Nemenej dôležitou je kapitola týkajúca sa ľudí pracujúcich vo sfére služieb.