Pokles príde s lepšou informovanosťou

Ako zlepšiť informovanosť o Európskej únii? Na rozdiel od podpory vstupu do NATO, ktorú sa vláda rozhodla zvyšovať osobitnou informačnou kampaňou, v prípade vstupu do únie sa zrejme uspokojila s tým, že za je viac ako nadpolovičná väčšina občanov. V ...


Graf podpory vstupu Slovenska do Európskej únie podľa prieskumu verejnej mienky, ktorý v júni 2001 vykonal Ústav pre výskum verejnej mienky Štatistického úradu SR. Prieskum Národného osvetového centra vykazuje až 74-percentnú podporu vstupu.



Ako zlepšiť informovanosť o Európskej únii? Na rozdiel od podpory vstupu do NATO, ktorú sa vláda rozhodla zvyšovať osobitnou informačnou kampaňou, v prípade vstupu do únie sa zrejme uspokojila s tým, že za je viac ako nadpolovičná väčšina občanov. V prípade referenda o vstupe by teda nemal byť problém, aby Slováci vstup odhlasovali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Obyvatelia, ani tí, ktorí deklarujú podporu vstupu, však nemajú dostatok informácií. Ako vyplynulo z prieskumu Ústavu pre výskum verejnej mienky, len 38 % občanov má pocit, že sú dostatočne informovaní, oproti 40 % tých, ktorým informácie chýbajú.

„Slovensko zaostáva v prezentovaní svojho postoja k EÚ. S výnimkou pár ľudí, ktorí sa tomu venujú, sa ešte nikto poriadne nevyjadril, aká vlastne má byť budúca únia, nezapájajú sa do diskusií o jej usporiadaní. Politické elity na to nemajú názor, okrem toho nič nehovoriaceho, že by sme mali v únii byť,“ hovorí predseda parlamentného výboru pre európsku integráciu František Šebej. „Vinu na nedostatku informácií nesie súčasná vládna koalícia, ktorá tomu nevenuje dostatočnú pozornosť. Osveta je minimálna a to je jeden z dôvodov, prečo Slovensko pomerne stagnuje v otázke podpory vstupu do EÚ,“ hovorí člen výboru pre integráciu Juraj Švec.

SkryťVypnúť reklamu

Pokles podpory sa podľa politikov a odborníkov dá očakávať aj u nás a príde práve s lepšou informovanosťou. Ľudia si začnú uvedomovať konkrétne dosahy na ich bežný život, problémy, ktoré budeme musieť riešiť, nevyhnutnosť prispôsobovať zabehané zvyky. Nemal by však byť taký dramatický, aby ohrozil pretrvávajúcu nadpolovičnú podporu vstupu. „Som radšej, keď je národ informovaný, ako keď je neinformovaným spôsobom nadšený,“ myslí si Šebej. (mar)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 467
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 076
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 666
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 057
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 849
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 580
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 559
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu