Bola to dobrá alebo zlá kampaň?

Či kampaň je dobrá, alebo zlá závisí od toho, komu je určená. Kampane majú význam v spoločnosti ľudí, ktorí nemajú informácie, ale sú ochotní a schopní ich prijímať.

Na základe toho, že v predreferendovej kampani sa o podstate EÚ povedalo málo a napriek tomu polovica občanov k urnám prišla a hlasovala za vstup do EÚ, možno povedať, že približne polovica našich občanov patrí do „informovanej skupiny“. Na základe výsledkov referenda a prieskumov sa o druhej polovici dá predpokladať, že je proti vstupu do EÚ. Predstava že oni chcú ísť do Európy, ale nehlasovali, aby protestovali proti vláde, je absurdná. Neverím, že by bola významná časť našich občanov taká neschopná úvahy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako dobrú by sme teda mohli označiť kampaň, keby bola zameraná nie na agitáciu „do EÚ“, alebo „na účasť na referende“, ale na zvýšenie všeobecnej kultivovanosti myslenia, na schopnosť prijímať (zvažovať) argumenty. To sa však v čase vymedzenom na kampaň dosiahnuť nedá…

Po druhej svetovej vojne sa realizovala „denacifikácia“ Nemecka. Program bol zameraný na zmenu myslenia ľudí. Bol dôkladný a trval dlho. A oplatil sa: na území bývalej NDR (sovietska zóna), kde sa takýto program nekonal, je dodnes výrazne viac neonacistov a rasistov, než na území bývalej NSR.

U nás sa podobný program neuskutočnil.

Preto sa nesmieme čudovať, že takmer polovica národa trpí xenofóbiou a nechce vedieť nič o výhodách Európskej únie. Ak nechceme pri ďalšom referende opäť tŕpnuť v obavách o výsledok, treba s denacifikáciou a deboľševizáciou začať čo najskôr. Kampaň tesne pred referendom nebude dosť dlhá.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: IVAN TUREK(Autor je vedeckým pracovníkom na vysokej škole)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 467
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 076
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 666
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 057
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 849
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 580
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 559
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu