Všeobecné obchodné podmienky online predplatného Sme.sk

Prosíme vás, aby ste sa dôkladne oboznámili s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj „VOP“) a s dokumentmi, na ktoré prípadne odkazujú (Cenník, Zásady nakladania s osobnými údajmi užívateľov), ešte pred nákupom predplatného. Týmito podmienkami budete viazaní počas celého jeho trvania. Akceptovaním týchto VOP a aktiváciou predplatného dôjde medzi nami ako predávajúcim a vami ako zákazníkom k uzavretiu zmluvy o predplatnom k službe poskytovanej na internetovom portáli SME.sk ako je uvedené nižšie (ďalej len „zmluva o predplatnom“ alebo „zmluva“).

Predávajúci

Petit Press, a. s.
Lazaretská 12, 811 08 Bratislava
Tel: +421 907 311 757
E-mail: helpdesk@sme.sk
OR: MS Bratislava III, Sa, 2471/B
IČO: 35 790 253
DIČ: 2020278766
IČ DPH: SK2020278766

I. Služba

1. Službou sa rozumie

  • poskytovanie prístupu k digitálnemu obsahu prostredníctvom nášho systému do spoplatnených sekcií internetového portálu SME.sk
  • poskytnutie prístupu zverejňovať na internetovom portáli SME.sk vlastné príspevky v rámci diskusií.

2. Rozsah a obsah spoplatnených sekcií internetového portálu SME.sk sa v čase neustále mení, preto nie je súčasťou služby garancia, že počas trvania predplatného sa rozsah a obsah spoplatnených sekcií nezmení, resp. nebude sa odlišovať od rozsahu a obsahu aktuálneho v čase objednania predplatného. Tieto VOP sa v primeranom rozsahu vzťahujú aj na službu „vypnutie reklamy“ ako produkt súvisiaci s predplatným. Služba poskytovaná predávajúcim je digitálnou službou podľa § 119a ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“). V prípade, že je v balíku s online predplatným pre SME.sk je aj doručovanie tlačených periodík vydávaných predávajúcim, v časti týkajúcej sa týchto tlačených periodík sa na váš vzťah s nami v primeranom rozsahu vzťahujú aj Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné vydavateľstva Petit Press, a.s. Osobitne upozorňujeme, že tlačené periodiká spravidla nie sú vydávané a doručované vo sviatok a v deň pracovného pokoja.

3. Digitálnym obsahom sa rozumie obsah v spoplatnených častiach nášho systému po zaplatení príslušného poplatku.

4. Súčasťou služby poskytovanej predávajúcim je aj možnosť zverejňovať na internetovom portáli SME.sk vlastné príspevky (v diskusiách). Prosíme, aby ste vzali na vedomie, že za zverejnenie akéhokoľvek obsahu z vašej strany nesiete plnú osobnú zodpovednosť. Je zakázané najmä:

  • porušovať občianske práva iných ľudí, poškodzovať dobré meno a dobrú povesť iných ľudí alebo organizácií, alebo zasahovať do súkromia iných ľudí s výnimkou prípadov, keď tieto osoby alebo organizácie sami preukázateľne konajú v rozpore so zákonom či dobrými mravmi alebo zverejnenie je vo verejnom záujme,
  • zverejňovať informácie nepravdivé, polopravdivé, neúplné alebo také, ktorých pravdivosť nemožno dostatočne overiť, najmä ak by mohli poškodiť iné osoby alebo skupiny osôb,
  • propagovať útočné vojny, násilie, agresivitu ako prostriedok riešenia konfliktov, politickú, občiansku, rasovú, národnostnú, náboženskú a inú neznášanlivosť, alebo trestnú činnosť,
  • vyvolávať verejné pohoršenie.

5. Napriek skutočnosti, že možnosť zverejňovať na internetovom portáli SME.sk vlastné príspevky v diskusiách je súčasťou predplatného, máme možnosť tento prístup vám odmietnuť a znemožniť najmä v prípade, ak porušíte vyššie uvedené zákazy alebo Kódex diskutujúceho, ku ktorého dodržiavaniu sa zaväzujete každým vstupom do diskusie, alebo ak nebude cez SMS potvrdená identifikácia užívateľa prostredníctvom mobilného telefónneho čísla užívateľa registrovaného na Slovensku. Ak nie je v týchto VOP uvedené inak, zamedzením prístupu do diskusií nezanikne bez ďalšieho vaše predplatné, ale zánikom predplatného zanikne aj možnosť diskutovať. Z titulu zamedzenia prístupu do diskusií z ustanovených dôvodov nevzniká predplatiteľovi voči nám žiaden protinárok.

II. Informácie o funkčnosti a kompatibilite

1. Na prístup do spoplatnených sekcií internetového portálu SME.sk bude z vašej strany spravidla potrebné použiť prístupové údaje. Takýmito údajmi môžu byť telefónne číslo alebo e-mailová adresa a heslo, aktivačný kód a pod. Ak nepoužijete správne prístupové údaje, nemôžeme vám garantovať prístup k službe.

2. Na funkčnosť služby je okrem toho nevyhnutná podpora Javascriptu vo vašom zariadení, resp. plná funkčnosť Javascriptu, a povolenie zobrazovania reklám (ak používate adblocker). Ak používate službu prostredníctvom aplikácie v mobilnom zariadení, v mobilnom zariadení je nutné mať nainštalovanú požadovanú verziu operačného systému.

III. Cenník

1. Aktuálnu ponuku produktov s uvedením cien (predplatného) môžete nájsť na stránke sme.sk/predplatne/ alebo na sme.sk/predplatne-spectator, predplatne.sme.sk/firemne-predplatne. Všetky ceny sú uvedené v eurách a vrátane DPH, okrem prípadu, ak bude pri popise konkrétneho produktu uvedené inak. V prípade, že je možné na objednanie predplatného využiť prostriedok diaľkovej komunikácie – službu so zvýšenou tarifou, bude v cenníku uvedená aj cena za použitie tohto prostriedku diaľkovej komunikácie.

2. Niektoré z našich produktov môžu byť určené iba pre fyzické osoby, niektoré iba pre právnické osoby. Vyhradzujeme si právo ponuku produktov kedykoľvek zmeniť, to sa však nedotkne produktu, ktorý ste si u nás predplatili pred zmenou ponuky.

3. Vo všeobecnosti je cena produktov stanovená vo forme predplatného na určité obdobie. Súčasťou produktu môže byť akciová ponuka, ktorá sa bude spravidla vzťahovať iba na prvé predplatné obdobie, ak nie je v našej osobitnej ponuke uvedené inak.

4. Jedno predplatné je určené pre jedného používateľa produktu. Pokiaľ nie je v Cenníku uvedené inak, produkt je viazaný na max. 3 prehliadače. Ak sa produkt viaže na určitý počet prehliadačov, znamená to, že prístup je obmedzený na v rámci produktu stanovený počet webových prehliadačov (vrátane mobilných aplikácií), t. j. aplikačných softvérov umožňujúcich zobrazenie spoplatnených sekcií internetového portálu SME.sk (Google Chrome, Internet Explorer, Edge, Firefox, Opera, Safari a pod., a tiež napr. mobilná aplikácia SME.sk), násobený počtom zariadení, cez ktoré k nim pristupujete. Napríklad, ak pristupujete k službe:

  • prostredníctvom prehliadača Google Chrome cez jeden notebook a
  • prostredníctvom prehliadača Google Chrome cez jeden smartfón a
  • prostredníctvom prehliadača inštalovaného vo vašej smart TV,

využívate prístup k službe prostredníctvom spolu troch prehliadačov. Počet prehliadačov sa v aktuálnom čase určuje na základe permanentných cookies uložených v daných zariadeniach na tento účel. Po vymazaní permanentnej cookie zo zariadenia bude pri novom prihlásení zaznamenaná nová cookie a systém tak zaeviduje zvýšenie počtu prehliadačov, preto odporúčame nezmazať už uložené cookies, aby ste predišli prekročeniu povoleného počtu prehliadačov.

5. Cenu predplatného môžeme zmeniť z dôvodu podstatnejšej zmeny rozsahu, obsahu a nákladov na poskytovanie produktu a za podmienky, že vám zmenu ceny e-mailom alebo prostredníctvom SMS oznámime aspoň 3 dni vopred pri predplatnom na dobu menej ako 14 dní alebo aspoň 7 dní vopred pri predplatnom na dobu 14 a viac dní. V prípade zmeny ceny môžete predplatné zrušiť zaslaním žiadosti o zrušenie z e-mailovej adresy, na ktorú je registrované predplatné, na adresu helpdesk@sme.sk s nasledovnými údajmi:
(i) dátum objednania predplatného a jeho pôvodná dĺžka (v prípade, ak máte aktívnych viac predplatných, tieto informácie si môžete zistiť na stránke profil.sme.sk/predplatné),
(ii) číslo účtu vedeného v banke so sídlom v Slovenskej republike, na ktorý vám vrátime nevyčerpané predplatné. Pokiaľ zrušenie nastane v dobe 24 hodín pred koncom aktuálneho predplatného obdobia, predplatné sa z technických dôvodov môže obnoviť, avšak následne vám vrátime aj takto inkasované nevyčerpané predplatné. Náklady spojené s akýmikoľvek bankovými prevodmi do zahraničia znášate vždy vy.

6. Ceny predplatného uhradené pri prvej platbe predplatného, vrátane mimoriadnych cien, platia, ak nie je v našej osobitnej ponuke, alebo v týchto VOP výslovne uvedené inak, alebo ak nedošlo k inej zmene cien, z technických dôvodov:

  • v prípade voľby platobnej metódy Platobná karta (CardPay alebo Trust Pay), Google Pay a Apple Pay, najdlhšie po dobu, do ktorej je možno automaticky platbu opakovať. Ak obnova predplatného nie je možná, je nutné vytvoriť novú objednávku na nový typ predplatného; 
  • v prípade voľby platobnej metódy Platba prevodom / vklad na účet  alebo internetbankingu (TatraPay, SporoPay, VÚB ePlatby, ČSOBpay a pod.) najdlhšie do konca aktuálneho predplatného obdobia;

mimoriadna (akciová) cena predplatného platí najdlhšie po dobu prvého predplatného obdobia, ak nie je v našej osobitnej ponuke uvedené inak; po uplynutí prvého predplatného obdobia (aj tzv. skúšobného alebo trial obdobia) sa účtuje cena podľa aktuálneho cenníka alebo ponuky viazanej na skúšobné obdobie. Predplatné, resp. platbu môžete zrušiť kedykoľvek počas trvania skúšobného obdobia zmenou príslušných nastavení vo vašom zákazníckom profile na internetovej stránke profil.sme.sk a ak platíte predplatné cez SMS aj zaslaním SMS s textom STOP na číslo 8787. Zrušenie je však potrebné zadať najneskôr 24 hodín pred koncom skúšobného obdobia. Ak zadáte zrušenie až počas posledných 24 hodín pred koncom skúšobného obdobia, predplatné bude zrušené až ku koncu nasledujúceho predplatného obdobia a bude vám účtovaná cena predplatného;  podľa toho, čo uplynie skôr.

IV. Platobné podmienky

1. Predplatné môžete platiť primárne jedným z nasledujúcich spôsobov:

  • Platobná karta
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • TatraPay
  • Trust Pay
  • VÚB ePlatby
  • Sporopay
  • Platba prevodom / vklad na účet
  • cez SMS

2. Pre niektoré produkty môže byť rozsah vyššie uvedených spôsobov platby zúžený, prípadne rozšírený. O možných spôsoboch platby budete informovaní v platobnom procese.

3. Predplatné na prvé predplatné obdobie sa uhrádza pred začatím poskytovania služby. Predplatné sa za uhradené považuje vždy až pripísaním na náš účet. Ak si objednávate firemné predplatné, platba bude umožnená iba na základe zálohovej faktúry bezhotovostným prevodom a príslušné predplatné bude aktivované vždy po úhrade a vystavení vyúčtovacej faktúry k prijatej platbe. Každý daňový doklad o úhrade predplatného, o ktorý požiadate vopred, vám bude sprístupnený vo vašom užívateľskom profile po úhrade predplatného v elektronickej podobe vo formáte PDF, k čomu dávate súhlas. V prípade ak o faktúru požiadate osobitnou žiadosťou (do 15. dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola kúpa predplatného realizovaná), v ktorej uvediete údaje potrebné na jej vystavenie, súhlasíte, že vám ju zašleme v elektronickej podobe, a nebude vám zasielaná v papierovej podobe.

4. Súhlasíte, že predplatné na každé ďalšie predplatné obdobie bude z vášho účtu automaticky odpisované v prípade, že je to technicky možné (tzv. rekurencia), t. j. najmä ak predplatné platíte prostredníctvom platobnej karty alebo cez SMS. Osobitná autorizácia platby držiteľom platobnej karty nie je potrebná a číslo vašej platobnej karty neuchovávame. Predplatné bude odpisované  v sume prislúchajúcej aktuálne platnej cenníkovej cene objednaného produktu a predplatnému obdobiu a vždy ku koncu predchádzajúceho predplatného obdobia. Automatické platenie predplatného môžete kedykoľvek zrušiť na svojom profile predplatiteľa na www.sme.sk a to kliknutím na tlačidlo: Vypnúť automatickú opakovanú platbu.

5. V prípade, že z technických dôvodov automatické odpisovanie predplatného z účtu možné nie je (napríklad, ak za niektorý produkt uhrádzate v zmysle tam stanovených podmienok prvé predplatné bezhotovostným prevodným príkazom na náš účet), budete musieť zadávať príkazy na úhradu predplatného na ďalšie predplatné obdobia manuálne a včas, prípadne si môžete zriadiť trvalý príkaz.

Pri platbe prostredníctvom platobných metód internetbankingu (TatraPay, SporoPay, VÚB ePlatby, ČSOBpay a pod.) tiež nie je z technických dôvodov možné automatické odpisovanie predplatného z účtu a v tomto prípade poskytujeme predplatné na základe jednej objednávky vždy len na jedno predplatné obdobie. Bezprostredne nadväzujúce predplatné obdobie si potom môžete predplatiť zadaním novej objednávky podľa aktuálne platného cenníka s rovnakým spôsobom platby najneskôr v posledný deň aktuálneho predplatného obdobia alebo voľbou iného produktu, resp. iného spôsobu platby.

V. Dodacie podmienky

1. Služba vám bude sprístupnená bez zbytočného odkladu po úhrade predplatného, najneskôr však do jedného pracovného dňa od prijatia platby za predplatné v prípade firemného predplatného a najneskôr do 24 hodín od úhrady predplatného pri ostatných produktoch, ak ďalej nie je uvedené inak.

2. Do systému vás zaregistrujeme (vytvoríme vám zákaznícky profil) už po odoslaní vašej objednávky, predplatné bude aktivované po úhrade predplatného, o čom sa môžete presvedčiť vo vašom zákazníckom profile na profil.sme.sk. Na vznik nároku na predplatné nie je rozhodujúce, či skutočne službu využívate, reálne využívanie je na vašom slobodnom rozhodnutí.

Ak si objednávate firemné predplatné, tzv. zamestnanecké profily sa aktivujú súčasne s tzv. správcovským profilom. K vášmu správcovskému profilu môžete pridávať zamestnanecké profily objednávkou ďalšieho firemného predplatného i postupne a tieto sa budú aktivovať popri už aktivovaných profiloch. 

3. Ak ste spotrebiteľom, osobitne vás poučujeme, že v dôsledku akceptácie týchto VOP strácate momentom sprístupnenia služby a dodania digitálneho obsahu právo na odstúpenie od zmluvy:

i. ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s vašim výslovným súhlasom. Uzatvorením zmluvy o predplatnom nám udeľujete súhlas so začatím poskytnutia služby ešte pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Akceptáciou týchto VOP vyhlasujete, že ste boli riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu strácate právo na odstúpenie od zmluvy; 

ii. ak poskytovanie digitálneho obsahu, inak ako na hmotnom nosiči, začalo s vašim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Uzatvorením zmluvy o predplatnom nám udeľujete súhlas so začatím poskytnutia služby ešte pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Akceptáciou týchto VOP vyhlasujete, že ste boli riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu strácate právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu a potvrdzujete, že sme vám poskytli potvrdenie podľa §17 ods. 12 písm. b) zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „zákon o ochrane spotrebiteľa).

4. V prípade, že je pri určitom produkte na vytvorenie zákazníckeho profilu a aktiváciu predplatného na vašej strane potrebné vykonať ďalšie úkony (napr. vložiť aktivačný kód), budeme vás o tom osobitne informovať. V takom prípade bude služba sprístupnená až vykonaním takýchto dodatočných úkonov a ak ste spotrebiteľom, ste oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od takejto zmluvy o predplatnom do 14 dní odo dňa jej uzatvorenia (v tomto prípade odoslania objednávky), ibaže by vám bola služba na základe dodatočných úkonov sprístupnená skôr ako 14 dní od uzatvorenia zmluvy, v takom prípade strácate právo na odstúpenie od zmluvy sprístupnením služby v zmysle predchádzajúceho odseku. Ak v zmysle predchádzajúcej vety platne od zmluvy odstúpite, vrátime vám nevyčerpanú časť uhradeného predplatného. V prípade ak požiadate o zaslanie tejto sumy na bankový účet v zahraničí, znášate všetky náklady s tým spojené.

5. Ak neboli splnené podmienky udelenia súhlasu spotrebiteľa s poučením o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, právo na odstúpenie od zmluvy ostáva spotrebiteľovi zachované a v prípade odstúpenia od zmluvy v zákonnej lehote je spotrebiteľ povinný uhradiť iba pomernú časť predplatného za obdobie trvania predplatného do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.

6. Vyhradzujeme si právo dočasne pozastaviť váš prístup k službe bez toho, aby to bolo považované za porušenie našich povinností:

  • v prípade, že si to vyžaduje bezpečnosť systému, údržba, revízia, oprava a pod., v prípade zásahu vyššej moci, a tiež v prípade vydania príslušného rozhodnutia správneho alebo iného orgánu,
  • v prípade, že bol prekročený v rámci daného produktu povolený počet prehliadačov, pričom určovanie počtu prehliadačov je založené na počte permanentných cookies uložených v daných zariadeniach na tento účel.

7. Žiadame vás, aby ste svoje prístupové údaje k službe udržiavali v tajnosti a chránili ich, pretože ich sprístupnenie iným osobám môže spôsobiť prekročenie v rámci daného produktu povolený počet prehliadačov. Ak nám oznámite podozrenie zo zneužitia vašich prístupových údajov, poskytneme vám nové prístupové údaje a prístup k službe prostredníctvom pôvodných prístupových údajov definitívne zablokujeme.

VI. Zodpovednosť za chyby a reklamácie

1. Funkčnosť systému na prístup k službe vám garantujeme v rozsahu 97 % a za porušenie povinnosti zabezpečiť prístup k predplatenej službe sa považuje, ak dôjde k výpadku systému, v dôsledku ktorého ste k službe nemohli pristupovať dlhšie ako 48 po sebe nasledujúcich hodín.

2. Zodpovedáme za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnym prepojením digitálneho plnenia so zložkami vášho digitálneho prostredia alebo začlenením digitálneho plnenia do zložiek vášho digitálneho prostredia (ďalej len „integrácia“), ak

  • bola integrácia vykonaná nami alebo na našu zodpovednosť, alebo
  • integráciu, ktorú ste mali vykonať, ste vykonali nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na integráciu, ktorú sme vám poskytli.

3. Nemôžeme niesť zodpovednosť v nasledujúcich prípadoch:

  • Za nemožnosť prístupu k službe spôsobenú technickými vlastnosťami zariadenia, ktoré používate, resp. inými okolnosťami na vašej strane. Medzi takéto vlastnosti zariadenia môže patriť napr. chýbajúca podpora Javascriptu alebo zakázanie plnej funkčnosti Javascriptu v zariadení.
  • Za funkčnosť alebo prevádzkyschopnosť vášho zariadenia.
  • Za škody spôsobené nevhodnosťou vášho zariadenia na určité použitie.
  • Za škody spôsobené zneužitím vašich prístupových údajov.
  • Za nesplnenie povinností spôsobené v dôsledku okolností zapríčinených vyššou mocou, t.j. ak nie sú závislé od našej vôle a nemôžeme ich ovplyvniť alebo im predísť pri rozumných očakávaniach.

4. Nezodpovedáme za vadu digitálneho plnenia, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie podľa § 852f ods. 4 občianskeho zákonníka, ak ste si  aktualizáciu nenainštalovali v primeranej lehote po jej dodaní a

  • oboznámili sme vás o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
  • nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia neboli spôsobené nedostatkami v návode na inštaláciu, ktorú sme vám poskytli.

5. Ak si želáte reklamovať chybu prístupu k predplatenej službe, podať sťažnosť alebo iný podnet, môžete tak urobiť prednostne na: helpdesk@sme.sk, v prípade výskytu chyby v lehote 10 dní.

6. Aby sme mohli vašu reklamáciu vybaviť k vašej spokojnosti, je potrebné v nej uviesť:

  • zrozumiteľný popis reklamovanej chyby,
  • časový údaj o výskyte chyby.

Je tiež možné, že v záujme vyriešenia reklamácie bude potrebné doplniť technické údaje, pokiaľ ich sami neuvediete, ktoré od vás dodatočne vyžiadame.

7. Ak nám reklamáciu doručíte e-mailom, odporúčame vám archivovať si e-mailovú správu, ktorá obsahuje vašu reklamáciu. Ak uplatníte reklamáciu písomne v podobe poštovej zásielky, odporúčame vám archivovať si aspoň príslušný podací lístok a kópiu listu.    

8. O uplatnení reklamácie vám vystavíme písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie vo vhodnej forme bezodkladne po vytknutí vady. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musíme ho doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.

9. V potvrdení o uplatnení reklamácie uvedieme lehotu, v ktorej vadu odstránime. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

10. Ak odmietneme zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia vám písomne oznámime. Ak znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukážete našu zodpovednosť za vadu, môžete vytknúť vadu opakovane a my nemôžeme odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na vaše náklady spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 1 a 2 občianskeho zákonníka.     

11. Ako kupujúci môžete uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady digitálneho plnenia aj bez toho, aby ste ich vytkli. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje vaše právo na náhradu škody, ktorá vám z vady vznikla.

12. V prípade, že budeme môcť vašu reklamáciu uznať ako opodstatnenú, vybavíme ju v zákonnej lehote formou adekvátneho predĺženia prístupu k predplatenej službe, o čom vás budeme informovať.

13. Odstránenie vady: Vadu odstránime v primeranej lehote po tom, čo vytknete vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí. Odstránenie vady môžeme odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by nám spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by malo digitálne plnenie bez vady a na závažnosť vady.

14. Zľava z ceny a odstúpenie od zmluvy: Máte právo na primeranú zľavu z ceny, ak sa digitálne plnenie dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, alebo môžete odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak

  • odstránenie vady nie je možné alebo by nám spôsobilo neprimerané náklady,
  • neodstránime vadu,
  • digitálne plnenie má rovnakú vadu napriek našej snahe vadu odstrániť,
  • vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje vaše právo na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo
  • vyhlásime alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo bez toho, aby sme vám spôsobili závažné ťažkosti.

15. Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty digitálneho plnenia a hodnoty, ktorú by digitálne plnenie malo, ak by bolo bez vád. Ak sa digitálne plnenie dodáva počas dohodnutej doby, máte právo na zľavu z ceny len za čas, v ktorom digitálne plnenie nespĺňalo požiadavky podľa § 852d občianskeho zákonníka.

16. Zľavu z ceny vám vyplatíme do 14 dní od dňa, kedy ste právo u nás uplatnili. V prípade, ak platbu žiadate zaslať na bankový účet v zahraničí, znášate všetky náklady s tým spojené.

17. Ak sa digitálne plnenie dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, nemôžete od zmluvy odstúpiť, ak je vada digitálneho plnenia zanedbateľná.

18. Nie ste povinný platiť cenu za čas pred odstúpením od zmluvy, v ktorom digitálne plnenie nespĺňalo požiadavky. Ak však bolo v zmluve dohodnuté dodávanie digitálneho plnenia nepretržite počas dohodnutej doby, vrátime vám len pomernú časť zaplatenej ceny za čas, v ktorom digitálne plnenie nespĺňalo požiadavky, a časť ceny, ktorú ste zaplatili vopred za dodávanie digitálneho plnenia za čas po odstúpení od zmluvy.

19. Po odstúpení od zmluvy ste povinný zdržať sa užívania digitálneho plnenia a jeho poskytovania tretím osobám. Po odstúpení od zmluvy vám môžeme zamedziť ďalšie užívaní digitálneho plnenia (najmä zamedziť prístup k digitálnemu plneniu alebo zrušiť váš užívateľský účet). Máte však právo požiadať nás o všetok obsah, ktorý ste nám poskytli alebo vytvorili pri užívaní digitálneho plnenia, okrem obsahu, ktorý 

  • nemožno využiť inak ako vo väzbe na digitálne plnenie, 
  • sa vzťahuje výlučne na aktivity pri užívaní digitálneho plnenia, 
  • sme zlúčili s iným obsahom, od ktorého ho nemožno oddeliť vôbec alebo bez vynaloženia neprimeraného úsilia. 
  • ste vytvorili spolu s inými spotrebiteľmi, ktorí sú oprávnení ďalej obsah užívať.

VII. Trvanie zmluvy

1. Predplatné sa poskytuje na dobu neurčitú. Platba predplatného na každé ďalšie predplatné obdobie prebehne automaticky, s výnimkou predplatného, ktoré uhradíte prostredníctvom platobných metód internetbankingu (TatraPay, Trust Pay, SporoPay, VÚB ePlatby, ČSOBpay a pod.) a predplatného uhrádzaného bezhotovostným prevodom alebo vkladom na účet, kedy to technicky nie je možné.

2. Minimálna dĺžka trvania predplatného je jedno predplatné obdobie, ak nie je ďalej uvedené inak. Ak ide o predplatné na dobu neurčitú, vždy ku koncu aktuálneho predplatného obdobia môžete predplatné jednoducho zrušiť zmenou príslušných nastavení vo vašom zákazníckom profile na internetovej stránke profil.sme.sk a ak platíte predplatné cez SMS aj zaslaním SMS s textom STOP na číslo 8787. Zrušenie je však potrebné zadať vždy najneskôr 24 hodín pred koncom aktuálneho predplatného obdobia. Ak zadáte zrušenie až počas posledných 24 hodín pred koncom aktuálneho predplatného obdobia, predplatné bude zrušené až ku koncu nasledujúceho predplatného obdobia.

Pokiaľ nebudete s predplatným spokojní, môžete predplatné jedenkrát za 365 dní zrušiť aj kedykoľvek počas predplatného obdobia, avšak v takom prípade je potrebné poslať žiadosť o zrušenie emailom z e-mailovej adresy, na ktorú je registrované predplatné, na adresu helpdesk@sme.sk s nasledovnými údajmi: (i) dátum objednania predplatného a jeho pôvodná dĺžka (v prípade, ak máte aktívnych viac predplatných, tieto informácie si môžete zistiť na stránke profil.sme.sk/predplatné), (ii) IBAN slovenského bankového účtu, na ktorý vám vrátime nevyčerpané predplatné v alikvotnej výške. Upozorňujeme, že na jeden bankový účet vraciame len jedno predplatné ročne. Pokiaľ zrušenie nastane v dobe 24 hodín pred koncom aktuálneho predplatného obdobia, predplatné sa z technických dôvodov môže obnoviť, avšak následne vám vrátime aj takto inkasované nevyčerpané predplatné. V prípade, ak platbu žiadate zaslať na bankový účet v zahraničí, znášate všetky náklady s tým spojené.

Máme právo odmietnuť vám vrátiť nespotrebovanú časť predplatného pokiaľ sme vám boli nútení zablokovať vaše diskusné konto z dôvodu závažného porušenia povinností uvedených v článku I. ods 4. a 5 týchto VOP alebo z dôvodu závažného opakovaného porušenia ustanovení Kódexu diskutujúceho.

3. Vyhradzujeme si právo predplatné vypovedať počas predplatného obdobia ku koncu bezprostredne nasledujúceho predplatného obdobia zaslaním oznámenia o výpovedi na vašu e-mailovú adresu alebo prostredníctvom SMS na telefónne číslo, z ktorého ste uhradili predplatné.

4. V prípade, ak by došlo k prevodu našich práv k internetovému portálu SME.sk alebo jeho jednotlivým častiam na inú osobu, mohlo by súčasne dôjsť k prevodu našich práv a povinností zo zmluvy o predplatnom na nového nadobúdateľa aj bez potreby vášho osobitného súhlasu. V prípade, že ste spotrebiteľom vám garantujeme, že takým prevodom nedôjde k zhoršeniu vymožiteľnosti alebo zabezpečenia vašich prípadných pohľadávok.

5. V prípade pochybností o tom, či diskutujete práve vy osobne, vás môžeme vyzvať na overenie vašej identity. Ak ju odmietnete hodnoverne preukázať, máme právo vaše diskusné konto, bez nároku na vrátenie nespotrebovanej časti predplatného,  zablokovať.

VIII. Právo odstúpiť od zmluvy

1. Ak ste spotrebiteľom, venujte, prosím, pozornosť informáciám o práve na odstúpenie od zmluvy uvedeným v časti „Dodacie podmienky“ vyššie.

2. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: ODSTÚPENIE OD ZMLUVY, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením * (hviezdičkou).    

 3. V prípade, ak nie ste spotrebiteľom, môžete predplatné ukončiť výlučne niektorým zo spôsobov uvedených v týchto podmienkach (pokiaľ nie uvedené, že sa príslušný spôsob ukončenia vzťahuje na spotrebiteľov).

IX. Komunikácia

1. Na komunikáciu s našou spoločnosťou môžete využiť všetky kontakty uvedené v týchto VOP. Prosíme vás však, aby ste prednostne využívali možnosť komunikovať s nami prostredníctvom e-mailu, najmä ako alternatívu k listovým zásielkam ‒ ďakujeme, že šetríte životné prostredie. V prípade akýchkoľvek problémov nás môžete kontaktovať na adrese: helpdesk@sme.sk.

2. Hromadné oznamy týkajúce sa služby budeme zverejňovať na internetovej stránke www.sme.sk. Pokiaľ možno vopred, inak v primeranej lehote vám takto oznámime napr. aj dočasné pozastavenie vášho prístupu k službe v súlade týmito podmienkami vrátane dôvodu a predpokladaného času pozastavenia. Individuálne vás budeme v prípade potreby kontaktovať primárne prostredníctvom e-mailu, SMS alebo telefonicky, napríklad v súvislosti s potrebou úhrady poplatku za nadchádzajúce predplatné obdobie.

3.  Prostredníctvom e-mailu alebo SMS/MMS vás s najväčšou pravdepodobnosťou budeme na právnom základe oprávneného záujmu informovať aj o:    

  • aktuálnej ponuke našich služieb, produktov a pod.
  • možnosti zúčastniť sa na prieskume verejnej mienky

Kontaktovať vás za uvedenými účelmi budeme iba počas trvania zmluvného vzťahu s našim vydavateľstvom, ktorý vznikol pri vašej registrácii do systému predplatného. Ak si neželáte dostávať informácie o ponuke našich služieb a neželáte si byť kontaktovaný(á) s ponukou zúčastniť sa na prieskume verejnej mienky môžete toto kedykoľvek namietať a  kontaktovať nás na našej adrese helpdesk@sme.sk alebo osobneudaje@petitpress.sk. Viac informácií k spracúvaniu osobných údajov nájdete v informačnej povinnosti.

X. Alternatívne riešenie sporov a orgán dozoru

1. Pokiaľ ste spotrebiteľom, máte právo obrátiť sa na nás so žiadosťou o nápravu, ak nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili vašu reklamáciu, alebo ak sa domnievate, že sme porušili vaše práva. Máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej aj „ARS“), ak sme na vašu žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedali zamietavo alebo sme na ňu neodpovedali do 30 dní odo dňa jej odoslania. Návrh môžete podať príslušnému subjektu ARS; vaša možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Ďalšie podmienky súvisiace s ARS ustanovuje zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

2. Európska komisia na účely mimosúdneho riešenia sporov so spotrebiteľmi vyvinula platformu riešenia sporov online (RSO). Aj túto platformu môžete, ak ste spotrebiteľom, využiť na riešenie svojich sporov, a to prostredníctvom odkazu ec.europa.eu/consumers/odr.

3. Orgán dozoru, ktorému podlieha naša činnosť, je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom na Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava, tel.: 02/58272 172, e-mail: ba@soi.sk.

XI. Ochrana osobných údajov

1. Vaše osobné údaje chránime v zmysle platných právnych predpisov. Podrobné informácie o tom ako spracovávame a chránime vaše osobné údaje obsahuje dokument Zásady ochrany osobných údajov.

XII. Osobitné ustanovenia o e-knihách

1. Pokiaľ ste predplatiteľom produktov SME Prémium alebo SME Prémium bez reklamy zriadili sme vám počas trvania Vášho predplatného aj prístup k e-knihám vydavateľstva Petit Press, a.s. v rozsahu podľa aktuálnej ponuky e-kníh zverejnenej na stránke eknihy.sme.sk a prístup k online zobrazeniam printových vydaní Denníka SME a ďalších titulov vydavateľstva („dennik.sme.sk“).

2. Prístup k e-knihám vám umožňuje vyhľadávať, sťahovať a mať prístup k e-knihám na stránke eknihy.sme.sk za podmienok tu uvedených a prístup k dennik.sme.sk vám umožňuje online prezeranie printových vydaní Denníka SME a ďalších titulov vydavateľstva na stránke dennik.sme.sk v digitálnej podobe v rozsahu tam zverejnenom („licencia“). Prístupom k e-knihám sa rozumie technické umožnenie stiahnutia e-knihy podľa aktuálnej ponuky cez internet prostredníctvom podporovaných zariadení a softvéru. Vyhradzujeme si právo službu kedykoľvek zrušiť všeobecne alebo individuálne voči konkrétnemu užívateľovi, ak poruší ustanovenia týchto podmienok, bez nároku na vrátenie predplatného alebo jeho časti.

3. Súčasťou služby nie je garancia, že počas trvania predplatného sa rozsah a obsah sekcie e-knihy.sme.sk a dennik.sme.sk nezmení, resp. nebude sa odlišovať od rozsahu a obsahu aktuálneho v čase objednania predplatného, ani garancia určitého rozsahu podporovaných zariadení a softvéru. Osobitne diela chránené proti nelegálnemu kopírovaniu šifrovaním je možné využívať len prostredníctvom niektorých zariadení a softvéru a je možné, že od vás bude požadovaná (spravidla bezplatná) registrácia na používanie zariadenia alebo softvéru zo strany tretích osôb.

4. Funkčnosť systému vám garantujeme v rozsahu 97 % a za porušenie povinnosti zabezpečiť prístup sa považuje, ak dôjde k výpadku systému, v dôsledku ktorého ste k službe nemohli pristupovať dlhšie ako 48 po sebe nasledujúcich hodín.

5. Na poskytovanie prístupu sa primerane vzťahujú ostatné ustanovenia týchto podmienok, ak nie je v tejto časti výslovne uvedené niečo iné.

6. Na základe licencie budete mať po možnosť stiahnuť si 30 súborov (e-knihy, mp3 nahrávky) za 30 dní, pričom máte nevýhradné právo uchovávať si primeraný počet permanentných kópií danej e-knihy a mp3, prezerať, počúvať, používať a zobrazovať e-knihu alebo mp3 v neobmedzenom počte zobrazení, výlučne pre svoje vlastné, osobné a nekomerčné použitie. E-knihy sú chránené autorským zákonom. Online vydania titulov na dennik.sme.sk je možné iba prezerať.

7. Licencia vám neumožňuje diela predávať, prenajímať, požičiavať, šíriť, distribuovať, vysielať, sublicencovať alebo iným spôsobom priraďovať práva k dielam alebo akejkoľvek ich časti tretím osobám, ani odstraňovať popisy alebo označenia týkajúce sa vlastníctva uvedené v diele. Nie je dovolené obchádzať, modifikovať, znefunkčniť či odstraňovať ochranu, ktorá chráni dielo, ani k takému konaniu nabádať tretiu osobu, napomáhať takému konaniu alebo iného takýmto konaním poveriť. Dielo nie je dovolené používať na účel, ktorý je v rozpore s platnými právnymi predpismi.

XIII. Záver

1. Tieto VOP v znení ich nasledujúcich zmien, spolu s dokumentmi, na ktoré priamo odkazujú a ktoré sa považujú za ich imanentnú súčasť, a tiež spolu s objednávkou predstavujú celú zmluvu medzi vami a našou spoločnosťou ohľadom služby. Služba a podmienky jej poskytovania sa v celom rozsahu spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to aj v prípade, že nie ste občanom alebo nemáte sídlo či pobyt v Slovenskej republike.

2. Vzťahy, ktoré nie sú upravené týmito podmienkami, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä, zákonom o ochrane spotrebiteľa, občianskym zákonníkom, zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

3. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP aj bez predchádzajúceho upozornenia. V prípade zmeny VOP sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých VOP, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky zákazníkom a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho. V prípade, ak nebudete súhlasiť s novým znením podmienok, počas tejto lehoty nám môžete doručiť žiadosť o ukončenie prístupu k predplatenej službe. Po uplynutí tejto lehoty strácajú účinnosť pôvodné podmienky a nadobúdajú účinnosť nové podmienky so zapracovanými zmenami.

4. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 17. 1. 2019. Každá ich zmena nadobúda platnosť a účinnosť dňom zverejnenia.

5. Tieto všeobecné obchodné podmienky boli aktualizované naposledy 3. 10. 2024.

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 600
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 375
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 823
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 270
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 062
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 797
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 579
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 434
SkryťZatvoriť reklamu