DSA Pravidlá Petit Press, a.s.

(ďalej aj ako „Pravidlá“)

Tieto Pravidlá boli prijaté za účelom zabezpečenia súladu s jednotlivými požiadavkami Nariadenia EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) č. 2022/2065 o digitálnych službách („DSA“) a tvoria súčasť Všeobecných obchodných podmienok služieb poskytovaných spoločnosťou Petit Press, a.s.

Čl. 1
Vymedzenie pojmov

1. Na účely týchto Pravidiel platí nasledovné vymedzenie pojmov:

a) poskytovateľom služby je Petit Press, a. s., so sídlom Lazaretská 12, 811 08 Bratislava, IČO: 35790253, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sa, vložka č. 2471/B

b) službou je:

     (i) poskytovanie prístupu k digitálnemu obsahu prostredníctvom systému poskytovateľa služby do spoplatnených sekcií internetového portálu SME.sk

     (ii) poskytnutie prístupu zverejňovať na internetovom portáli SME.sk vlastné príspevky v rámci diskusií pod článkami,

     (iii) poskytnutie prístupu umiestňovať a zverejňovať na internetovom portáli SME.sk vlastné blogy

c) príjemcom služby je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá využíva sprostredkovateľskú službu, najmä na účely vyhľadávania alebo sprístupňovania informácií.

Čl. 2
Kontaktné miesto

2. Kontaktným miestom, ktoré je určené na komunikáciu medzi poskytovateľom služby s orgánmi členských štátov, komisiou, výborom a príjemcami služby na účely uplatňovania DSA je:

3. E-mail:  dsa@petitpress.sk
4. Telefón: +421 907 311 757
Môžete s nami komunikovať v slovenskom jazyku a v anglickom jazyku. 

Čl. 3
Informácie o obmedzeniach obsahu v súvislosti s používaním služby

5. Za zverejnenie obsahu príjemcom služby zodpovedá príjemca služby. Je zakázané najmä:

a) porušovať občianske práva iných ľudí, poškodzovať dobré meno a dobrú povesť iných ľudí alebo organizácií, alebo zasahovať do súkromia a iných práv na ochranu osobnosti iných ľudí s výnimkou prípadov, keď tieto osoby alebo organizácie sami preukázateľne konajú v rozpore so zákonom či dobrými mravmi a/alebo zverejnenie je vo verejnom záujme,

b) zverejňovať informácie nepravdivé, polopravdivé, neúplné alebo také, ktorých pravdivosť nemožno dostatočne overiť, najmä ak by mohli poškodiť iné osoby alebo skupiny osôb,

c) propagovať útočné vojny, násilie, agresivitu ako prostriedok riešenia konfliktov, politickú, občiansku, rasovú, národnostnú, náboženskú a inú neznášanlivosť, alebo trestnú činnosť,

d) vyvolávať verejné pohoršenie.

e) zverejňovať obsah v rozpore s platnou legislatívou Slovenskej republiky (najmä, nie však výlučne zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame, zákon č. 265/2022 Z. z. o vydavateľoch publikácií a o registri v oblasti médií a audiovízie).

6. Ďalšie obmedzenia týkajúce sa využívania služieb, ktoré poskytuje poskytovateľ služby sú obsiahnuté v príslušných Všeobecných obchodných podmienkach v závislosti od typu služby a ďalej v Kódexe diskutujúceho, Etickom kódexe denníka SMEKódex blogera na blog.sme.sk a podmienkach používania služby tlacovespravy.sme.sk.

Čl. 4
Správy o transparentnosti

7. Poskytovateľ služby v súlade s článkom 15 DSA sprístupní verejnosti aspoň raz ročne správu o akomkoľvek moderovaní obsahu, ktoré počas príslušného obdobia uskutočnil (Správa o transparentnosti). Takáto správa bude sprístupnená v príslušnom čase v dokumente Správa o transparentnosti

Čl. 5
Mechanizmy oznamovania a prijímania opatrení

8. Ak príjemca služby alebo iný subjekt považuje obsah na webových stránkach poskytovateľa služby za nezákonný, túto skutočnosť môže oznámiť zaslaním oznámenia na e-mail: dsa@petitpress.sk alebo prostredníctvom online formulára.

9. Do oznámenia oznámenia podľa predchádzajúceho odseku je potrebné zahrnúť v súlade s čl. 16 DSA nasledujúce body:

a) dostatočne podložené vysvetlenie dôvodov, prečo príjemca služby alebo iný subjekt tvrdí, že príslušné informácie predstavujú nezákonný obsah;

b) jasné označenie presnej elektronickej polohy týchto informácií, ako je presná adresa alebo adresy URL, alebo v prípade potreby aj dodatočné informácie umožňujúce identifikáciu nezákonného obsahu v závislosti od typu obsahu a konkrétneho druhu hostingovej služby;

c) meno, priezvisko a e-mailová adresa príjemcu služby alebo subjektu, ktorý predkladá oznámenie, s výnimkou prípadov, keď ide o informácie, pri ktorých sa predpokladá, že sa týkajú jedného z trestných činov uvedených v čl. 3 až 7 smernice 2011/93/EÚ o boji proti sexuálnemu zneužívaniu a sexuálnemu vykorisťovaniu detí a proti detskej pornografii;

d) vyhlásenie potvrdzujúce dobrú vieru príjemcu služby alebo subjektu, ktorý predkladá oznámenie, že informácie a tvrdenia v ňom uvedené sú presné a úplné.

10. Oznámenia uvedené v tomto článku sa považujú za oznámenia, ktoré vedú na účely čl. 6 DSA k získaniu skutočnej vedomosti alebo povedomia, pokiaľ ide o dotknutú konkrétnu informáciu, ak umožňujú poskytovateľovi služby identifikovať nezákonnosť príslušnej činnosti alebo informácie bez podrobného právneho skúmania.

11. Ak oznámenie obsahuje elektronické kontaktné údaje príjemcu služby alebo subjektu, ktorý predkladá oznámenie, poskytovateľ služby bez zbytočného odkladu zašle potvrdenie o prijatí oznámenia.

12. Poskytovateľ  služby tiež bez zbytočného odkladu oznámi príjemcovi služby alebo subjektu, ktorý predkladá oznámenie svoje rozhodnutie v súvislosti s informáciami, na ktoré sa oznámenie vzťahuje, pričom poskytne informácie o prostriedkoch nápravy v súvislosti s týmto rozhodnutím. Oznámenia, ktoré v rámci mechanizmu uvedeného v tomto článku dostaneme, spracujeme včas, dôsledne, nesvojvoľne a objektívne prijmeme rozhodnutie vo vzťahu k informáciám, ktorých sa oznámenia týkajú.

13. Poskytovateľ služby poskytne všetkým dotknutým príjemcom služby jasné a konkrétne odôvodnenie v prípade každého z nasledovných obmedzení uložených z dôvodu, že informácie poskytnuté príjemcom služby sú nezákonným obsahom alebo nie sú v súlade s obchodnými podmienkami:

a) akékoľvek obmedzenie viditeľnosti konkrétnych informácií poskytnutých príjemcom služby vrátane odstránenia obsahu, znemožnenia prístupu k obsahu alebo zhoršenie pozície obsahu;

b) pozastavenie, ukončenie alebo iné obmedzenie peňažných platieb;

c) úplné alebo čiastočné pozastavenie alebo ukončenie poskytovania služby;

d) zablokovanie alebo zrušenie účtu príjemcu služby.

Dané sa uplatňuje v prípade, ak poskytovateľ služby pozná príslušné elektronické kontaktné údaje.

14. Poskytovateľ služby nemá povinnosť monitorovať informácie, ktoré prenáša alebo uchováva, ani povinnosť aktívne zisťovať skutočnosti alebo okolnosti naznačujúce nezákonnú činnosť.

Čl. 6
Vnútorný systém vybavovania sťažností

15. V prípade, ak príjemca služby, vrátane príjemcu služby alebo subjektu (ďalej aj „sťažovateľ“), ktorý predložili oznámenie o nezákonnom obsahu, nesúhlasí s rozhodnutím podľa predchádzajúceho článku môže podať sťažnosť proti rozhodnutiu poskytovateľa služby prostredníctvom vnútorného  systému vybavovania sťažností.

16. Sťažnosti možno podávať bezplatne prostredníctvom e-mailu zaslaného na adresu dsa@petitpress.sk, do 6 mesiacov odo dňa, keď bol príjemca služby informovaný o rozhodnutí. Sťažnosti sa vybavujú v súlade s článkom 20 ods. 4 DSA včas, nediskriminačným spôsobom, dôsledne a nesvojvoľne. Preskúmanie sťažnosti vykoná komisia zložená z administrátorov a členov online oddelenia portálu SME.sk.

17. Ak sťažnosť obsahuje dostatočné dôvody na to, aby sa poskytovateľ služby domnieval, že jeho rozhodnutie nekonať na základe oznámenia je neopodstatnené alebo že informácie, ktorých sa sťažnosť týka, nie sú nezákonné a nie sú v rozpore s obchodnými podmienkami poskytovateľa, alebo obsahuje informácie o tom, že konanie sťažovateľa neodôvodňuje prijaté opatrenie, svoje rozhodnutie bez zbytočného odkladu zruší.

18. Poskytovateľ služby bez zbytočného odkladu informuje sťažovateľa o odôvodnenom rozhodnutí v súvislosti s informáciami, ktorých sa sťažnosť týka a o možnosti mimosúdneho riešenia sporov a o iných dostupných prostriedkoch nápravy.

Čl. 7
Mimosúdne riešenie sporov

19. Na riešenie sporov súvisiacich s rozhodnutiami prijatými v rámci vnútorného systému vybavovania sťažností majú príjemcovia služieb vrátane príjemcov alebo subjektov, ktoré predložili oznámenia, ktorých sa týkajú rozhodnutia podľa čl. 6 týchto Pravidiel právo požiadať o mimosúdne riešenie sporu pred tzv. certifikovaným orgánom mimosúdneho riešenia sporov, ako je stanovené v článku 21 DSA. Týmto nie je dotknuté právo dotknutého príjemcu služby začať v ktoromkoľvek štádiu konanie s cieľom napadnúť rozhodnutia poskytovateľa služby na súde v súlade s uplatniteľným právom.

20. Obe strany v dobrej viere spolupracujú s vybraným certifikovaným orgánom mimosúdneho riešenia sporov s cieľom vyriešiť spor. Poskytovateľ služby môže odmietnuť spolupracovať s takýmto orgánom mimosúdneho riešenia sporov, ak sa už vyriešil spor týkajúci sa rovnakých informácií a rovnakých dôvodov údajnej nezákonnosti obsahu alebo jeho nesúladu s obchodnými podmienkami.

21. Poskytovateľ služby nie je viazaný rozhodnutiami vydanými orgánom mimosúdneho riešenia sporov.

Čl. 8
Opatrenia a ochrana proti zneužitiu

22. Poskytovateľ služby na primeraný čas a po vydaní predchádzajúceho varovania:

a) pozastaví poskytovanie svojich služieb príjemcom služby, ktorí často poskytujú zjavne nezákonný obsah,

b) preruší spracúvanie oznámení a sťažností podaných prostredníctvom mechanizmov oznamovania a prijímania opatrení a interných systémov vybavovania sťažností jednotlivcami alebo subjektmi či sťažovateľmi, ktorí často podávajú zjavne neopodstatnené oznámenia alebo sťažnosti.

23. Poskytovateľ služby pri rozhodovaní o prerušení v jednotlivých prípadoch, včas, dôsledne a objektívne posúdi, či sa príjemca služby, jednotlivec, subjekt alebo sťažovateľ dopustil zneužitia uvedeného v predchádzajúcom odseku, pričom zohľadní dostupné informácie o všetkých relevantných skutočnostiach a okolnostiach. Medzi uvedené okolnosti patria aspoň tieto:

a) absolútny počet položiek zjavne nezákonného obsahu alebo zjavne neopodstatnených oznámení alebo sťažností predložených v stanovenom časovom rámci;

b) ich pomerný podiel vo vzťahu k celkovému počtu poskytnutých informácií alebo oznámení predložených v stanovenom časovom rámci;

c) závažnosť zneužitia vrátane povahy nezákonného obsahu a jeho dôsledkov;

d) ak je možné ho identifikovať, úmysel príjemcu služby, jednotlivca, subjektu alebo sťažovateľa.

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 456
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 642
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 426
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 468
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 057
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 666
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 557
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 150
SkryťZatvoriť reklamu