RTVS by malo byť lídrom aj v nových technológiách, vyhlásil Ľuboš Machaj, ktorý ako posledný predstúpil pred poslancov a odbornú komisiu. Online je podľa neho v zlej situácii, chce ho posilniť personálne aj technologicky.
Podľa neho pokračuje odliv poslucháčov rozhlasu, ktorý za posledné desaťročie stratil 10 percent z podielu na trhu.
„Nejde o to, aby sme vyhovovali tomu, čo chce verejnosť – ísť cestou bulvarizácie a komercializácie. Ale ide o to poskytnúť hodnotový program, aký nik iný nemôže ponúknuť,“ povedal Machaj.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Hovoril, že trojzložkové financovanie RTVS, aké funguje aj teraz - koncesie, zmluva so štátom a reklama - sa nebude meniť
Svoj projekt nazval 100 a 70, keďže v roku 2026 rozhlas oslávi sté a televízia sedemdesiate výročie existencie.
V projekte ráta s vytvorením nového rozhlasového informačného spravodajského kanálu Rádio 24, zatiaľ len v online priestore. Televízny kanál 24 má podľa neho byť kostrou spravodajského vysielania, a chce, aby sa do roku 2026 stala spravodajským pilierom.
„Treba na tom začať pracovať veľmi intenzívne od začiatku,“ povedal. Za problém považuje, že nie sú obsadené pozície redaktorov zahraničného spravodajstva, chcel by okamžite obsadiť redaktorka v Poľsku.
Chcel by tiež rozšíriť magazíny s témou o zdravom životnom štýly, viac vzdelávať mládež, vyrábať večerníčky
Ľuboš Machaj vyše štyridsať rokov pôsobí vo verejnoprávnych médiách, zastával aj vedúce pozície. Po siedmich rokoch v pozícii programového šéfa Slovenského rozhlasu skončil v ére Václava Miku v roku 2013. (SME)