Nehoda nie je systémovým zlyhaním zabezpečenia zastávok, tvrdí dopravný podnik
Nehoda na zastávke Zochova sa nedá považovať za systémové zlyhanie zabezpečenia zastávok. To aj v súvislosti so zisteným alkoholom a neprimeranou jazdou vodiča auta, tvrdí bratislavský dopravný podnik.
Bratislavský mestský dopravca pripomína, že zastávky MHD musia ostať pre verejnosť prístupné, a podobne ako chodníky pre peších sú od áut oddelené obrubníkom. Práve ten má auto pri bežnej rýchlosti nasmerovať späť do jazdného pruhu.
"Vzhľadom na medializované informácie nemožno považovať udalosť za systémové zlyhanie zabezpečenia zastávok," skonštatoval hovorca bratislavského dopravného podniku Martin Chlebovec.
Bezpečnosti cestujúcich v hlavnom meste však podľa neho prospieva, že na rozdiel od viacerých iných miest sú električkové zastávky vybavené zábradlím a väčšina zastávok autobusov i trolejbusov má vyvýšené nástupištia.
Práve aj pre bezpečný prestup medzi linkami vznikajú v Bratislave moderné prestupné terminály, napríklad na Rivére alebo Záluhách. Zastávka na Staromestskej ulici vznikla spolu s vybudovaním podchodu a prístrešku ešte v roku 1980.
Do budúcnosti bude preto podľa dopravného podniku pravdepodobne predmetom odborných diskusií zavádzanie plných čiar, užších jazdných pruhov či iných prvkov dopravného značenia.
Tie by mali napríklad obmedziť predbiehanie vozidiel MHD a uprednostniť zníženie jazdnej rýchlosti pred plynulosťou cestnej premávky. Práve rýchlosť vozidiel spôsobuje spravidla pri nehodách fatálne následky.
"Tragická nehoda na Staromestskej ulici nemá svojimi okolnosťami v histórii hlavného mesta obdobu," poznamenal Chlebovec.
Dopravný podnik aj v tejto súvislosti rázne odsudzuje jazdu akýmkoľvek dopravným prostriedkom pod vplyvom alkoholu alebo návykových látok.
Mestský dopravca aj v kontexte tejto nehody podporuje navrhovanú úpravu, na základe ktorej by sa mali sprísniť tresty za vedenie vozidla pod vplyvom alkoholu. (TASR)
Ďalšie príspevky na tému: Súd s Dědečkom
Odvolací súd s Dušanom Dědečkom ostal pri výške trestu pätnásť rokov odňatia slobody za päť zmarených životov. Našim zákonom často chýba háčik na zachytenie reality a inej ako len „papierovej“ spravodlivosti, komentuje Soňa Jánošová.
(SME)Na Krajskom súde Bratislava sa začína odvolací proces s Dušanom Dědečkom, šoférom zo Zochovej ulice. Pri vlaňajšej autonehode zabil päť ľudí a ďalších 20 zranil. Prvotný verdikt znel pätnásť rokov väzenia, no prokuratúra sa odvolala. Čítaj ďalej
Maroš Žilinka vydal pokyn, aby sa bratislavská prokuratúra odvolala voči Dědečkovmu verdiktu. Generálny prokurátor považuje 15-ročný trest za neprimerane nízky.
(SME)Pozostalí plakali, už keď vstúpil do pojednávacej miestnosti. Za tragickú nehodu dostal Dušan Dědeček 15 rokov. Pozostalí obetí nie sú s rozsudkom spokojní. Dědeček by sa na slobodu mohol dostať najskôr o približne 11 rokov, keď bude mať sedemdesiat.
(SME)Dá sa očakávať, že ľudstvo sa ťažko rozhorčí nad výškou Dědečkovho trestu. Oveľa vhodnejšie by však bolo vôbec to neposudzovať a nehádzať do vzduchu rôzne číslice a už vôbec nie slučky na Zochovej. Píše Nataša Holinová.
(SME)Dušan Dědeček bol odsúdený na nepodmienečný trest v dĺžke 15 rokov za usmrtenie piatich ľudí na zastávke Zochova v Bratislave. Vinný je zo všeobecného ohrozenia, rozhodol Mestský súd Bratislava I. Trest si má odpykať v najnižšom stupni stráženia. Čítaj ďalej
Dušan Dědeček sa v závere pojednávania ospravedlnil pozostalým obetí so slovami, že sám si život nezaslúži a je si vedomý, že žiadne slová nedokážu zmierniť ich zármutok. „Viac asi nedokážem povedať, prosím, prepáčte,“ povedal. Čítaj ďalej
Dokazovanie v prípade Dušana Dědečka je ukončené, prokurátor Juraj Chylo mu navrhuje trest na 15 rokov väzenia. Umiestnený by mal byť vo väzení s minimálnym stupňom stráženia. Čítaj ďalej