Kontrakt štátu s vybraným vlakovým dopravcom na trati Bratislava - Komárno stále nie je známy
Kontrakt štátu s vybraným vlakovým dopravcom na trati Bratislava - Komárno stále nie je známy. Ministerstvo dopravy zmluvu so spoločnosťou Leo Express buď zatiaľ nepodpísalo, alebo ak podpísalo, tak doteraz nezverejnilo.
Výber českého dopravcu cez priame zadanie oznámilo ešte v polovici augusta a minulý mesiac rezortný šéf opakovane informoval o plánovanom uzavretí kontraktu do konca októbra.
„Očakávame podpis zmlúv do konca októbra,“ povedal naposledy 27. októbra vo vysielaní na sociálnej sieti minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nominant Sme rodina) v súvislosti s pripravovanými zmluvami s Leo Express. Ten v súťaži predložil najvýhodnejšiu ponuku z troch spoločností. Na trati medzi hlavým mestom a Žitným ostrovom bude premávať deväť rokov od 10. decembra 2023 do 9. decembra 2032.
„Je ešte viac vecí, ktoré potrebujeme dorokovať. Cieľ je uzatvoriť zmluvy do konca októbra,“ uviedol minister ešte začiatkom októbra s tým, že so spoločnosťou sú v predzmluvnom vzťahu.
Minister tiež pripustil, že vlaky vybraného dopravcu budú na trase Bratislava - Komárno jazdiť už od 11. decembra tohto roka. A to dočasne spolu s vlakmi štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorá v súčasnosti obsluhuje osobnú dopravu na tejto trase s rakúskym partnerom ÖBB. Dôvodom má byť, že Leo Express bude mať vlakové súpravy k dispozícii až v polovici roku 2023.
„Ešte stále rokujeme aj o ročnom kontrakte, že by začali už od tohto decembra,“ povedal Doležal k rokovaniu s Leo Express.
Vo výbere osobného železničného dopravcu na trati Bratislava - Komárno predložil Leo Express, Praha na deväť rokov výslednú ponuku v objeme 94,4 miliónov eur a celkovú ponuku 111,8 miliónov eur, vrátane poplatkov za prístup na železničnú infraštruktúru.
„Uchádzač predložil ponuku, ktorá splnila minimálne kvalitatívne kritériá a podmienky priameho zadania,“ vyplýva z informácií o výsledku vyhodnotenia ponúk na portáli ministerstva dopravy.
Rezort sa preto rozhodol uzavrieť zmluvu o dopravných službách vo verejnom záujme na uvedenej trati s Leo Express.
Spoločnosť Yosaria Trains Bratislava navrhla cenu 148,7 miliónov eur, resp. 167,4 miliónov eur a ZSSK 170,3 miliónov eur, resp. 187,9 miliónov eur. V priamom zadaní sa hodnotila cena ponuky bez poplatkov za prístup na železničnú infraštruktúru. (SITA)
Ďalšie príspevky na tému: Bratislavský kraj
Niektorí ju nazývajú dom hrôzy. Majiteľ zdevastovanej polikliniky pod bratislavskou hlavnou stanicou sa s mestom nebaví.
(SME)Hlavné mesto pokračuje v príprave novej električkovej trate popred Nové SND na Pribinovej ulici.
(TASR)Vodič osobného auta sa v Bratislave zranil po zrážke s vlakom, hasiči pomohli s vyvedením cestujúcich z vlaku.
(TASR)Vodiči sa na diaľnici D1 v smere z Trnavy do Bratislavy pred zjazdom na Voderady zdržia asi polhodinu. Čítaj ďalej
Na fasádu reštaurácie v cente Bratislavy nasprejovali židovskú hviezdu, prípadom sa zaoberá polícia. Čítaj ďalej
Policajti a hasiči zasahovali pri požiari bytu v bratislavskej Petržalke, zranenia utrpel jeden človek. Čítaj ďalej
Na D1 v smere do Bratislavy sa zrazilo šesť áut. Úsek je prejazdný iba v pravom, odbočovacom jazdnom pruhu.
(TASR)Úsek diaľnice D1 za Bratislavou je už v oboch smeroch k dispozícii motoristom. Čítaj ďalej