Hrozí zosuv vozovky. Dopravu na ceste pod Strečnom obmedzili
Dopravu na ceste pod Strečnom obmedzili pre degradáciu oporného múru. Hrozí zosuv vozovky alebo podložia múru.
Riaditeľa Investičnej výstavby a správy ciest Slovenskej správy ciest v Žiline Brečku hrozí zosuv vozovky, prípadne rozpad podložia, ktoré je súčasťou oporného múru.
Doplnil, že v najbližších dňoch sa budú zaoberať zmenou organizácie dopravy. "Už teraz sa pripravujeme na reorganizáciu dopravného značenia v danom úseku, aby sme sa vyhli kolónam, výlukám a kolíznym situáciám. Ideme to konzultovať s Výskumným ústavom dopravným v Žiline, aby našiel varianty na presmerovanie dopravy za pomoci vodorovného a premenlivého dopravného značenia," povedal Brečka.
Zmluvu na dodanie projektovej dokumentácie, z ktorej vyjde technické riešenie sanácie svahu a oporného múru, podľa neho podpísali 26. januára.
"Projekt by mal byť dodaný v mesiacoch apríl až máj. Po konzultácii s odborníkmi sú dva varianty – injektovanie svahu pilotmi alebo kotvami. To už nechávame na projektanta. Od toho sa odvíja aj predbežná cena diela a doba realizácie. Pri veľmi rýchlom riešení by mohol byť dodávateľ známy v letných mesiacoch. Pri komplikovanejšom variante by sme pristupovali k podpisu zmluvy možno pred zimou alebo v zimných mesiacoch," doplnil Brečka.
Generálny riaditeľ VÚD Žilina Ľubomír Palčák upozornil, že na danom úseku cesty I/18 je dnes intenzita dopravy viac ako 30-tisíc vozidiel a podiel ťažkej kamiónovej dopravy je zhruba 30 percent.
"Aj v minulosti sa hľadali riešenia na rekonštrukciu úseku a zmenu dopravy, aby tam bolo menšie zaťaženie. Vždy sa to odbíjalo tým, že v roku 2023 budeme mať hotový Tunel Višňové na diaľnici D1. A až potom sa urobia väčšie opatrenia a opravy. Dnes vidíme, že rok 2023 je nereálny a rok 2024 takisto. Sú tu nejaké sľuby na rok 2025. Ale pri stave súťaží na technológie a ostatné veci súvisiace s tunelom to nevidím reálne," skonštatoval.
Dôraz by sa mal podľa neho klásť na bezpečnosť a prejazdnosť tohto úseku. "Alternatíva náhradných trás je veľmi zlá. Tranzit východ – západ je skôr po R1 a cez Terchovú. Ale to sú desiatky kilometrov, čo nerieši situáciu. Je na správcovi komunikácie, aby s projektantom urýchlene našiel riešenie tohto kritického úseku. Bojím sa však, že ak sa tu znova začnú problémy z pohľadu vysúťaženia, môže sa pokojne stať, že aj rok budeme mať takto kritický úsek," uzavrel Palčák. (TASR)
Ďalšie príspevky na tému: Doprava
Vodiči sa pre nehodu zdržia asi polhodinu na bratislavskej diaľnici D1 smerom na Senec. Čítaj ďalej
Diaľničná spoločnosť začne po veľkonočných sviatkoch s opravou vozovky na diaľnici pri Považskej Bystrici. Čítaj ďalej
V blízkosti železničnej stanice Bratislava - Vinohrady zrazil vlak dve osoby. Žena zraneniam podľahla, zranený muž utiekol.
(TASR)Pod Strečnom sa ráno zrazili nákladné autá. Vodič kamióna sa dostatočne nevenoval šoférovaniu, dostal šmyk.
(My Regióny)Polícia upozorňuje na vážnu dopravnú nehodu v Žiline, pre ktorú sa tvoria kolóny.
(TASR)Aktuálna obsadenosť najvyťaženejších diaľkových vlakov sa vo veľkonočnom týždni pohybuje na úrovni 81 percent.
(SITA)Na viacerých miestach Slovenska musia vodiči rátať s kolónami a výrazným zdržaním. Čítaj ďalej
Na D2 za Mostom Lanfranconi smerom do Petržalky sa zrazilo osobné auto s kamiónom. Vodiči sa zdržia takmer hodinu. Čítaj ďalej