Volkswagen výrazne zníži cenu elektromobilu ID.3
Nemecký Volkswagen výrazne zníži cenu elektromobilu ID.3, aby konkuroval Tesle. To naznačuje, že boj o globálnu dominanciu v segmente elektrických áut sa zintenzívňuje.
Volkswagen oznámil, že koncom marca začne predávať novú verziu svojho vlajkového modelu elektromobilu ID.3 za necelých 40-tisíc eur. To bude 3000 eur menej ako súčasná cena tohto modelu, čím sa cena ID.3 vyrovná Modelu Y amerického konkurenta Tesla.
Experti z odvetvia považujú tento krok za priamu reakciu na niekoľko kôl znižovania cien Tesly v uplynulých mesiacoch vrátane zliav až do výšky 20 percent v Európe a USA. V Nemecku tak predaj vozidiel Tesla v januári medziročne vzrástol o vyše 900 percent, čím sa v danom mesiaci stali najpredávanejším elektromobilmi v krajine.
Hoci skupina Volkswagen s desiatimi značkami bola vlani popredným európskym výrobcom elektrických áut a jej predaj dosiahol 352-tisíc kusov, odvážne zníženie cien Tesly prinútilo nemeckú skupinu, aby nasledovala tento príklad. Nemecká automobilka nebude mať "inú inú možnosť, ako vstúpiť do cenovej vojny", aby si ubránila svoje miesto na trhu vozidiel na batérie, aj keď to znamená, že to načas zasiahne jej ziskové marže, povedal agentúre AFP priemyselný analytik Ferdinand Dudenhöffer.
Generálny riaditeľ Volkswagenu Oliver Blume zatiaľ vylúčil všeobecný pokles cien všetkých elektrických áut, ale táto téma sa určite objaví, keď skupina na budúci týždeň predstaví svoje finančné výsledky za rok 2022. V Číne, na najväčšom automobilovom trhu na svete, kde už "elektrifikácia" odvetvia dosiahla vysokú rýchlosť, Tesla nie je jediným rivalom Volkswagenu, ktorý tam výrazne zaostáva aj za domácimi konkurentmi.
Predaj v Číne sa v súčasnosti podieľa približne 40 percentami na odbyte celej skupiny VW, ktorá má zhruba 16-percentný podiel na tamojšom trhu. Väčšinou ide o vozidlá s tradičnými spaľovacími motormi. V segmente elektromobilov má však Volkswagen v Číne podiel len 2,4 percentami, zatiaľ čo Tesla má 7,8 percenta a čínsky konkurent BYD 16 percent. Podľa údajov nemeckého denníka Handelsblatt aj množstvo ďalších čínskych výrobcov automobilov ako Wuling, GAC a Chery prekonávajú na domácom trhu Volkswagen. Z viac ako päť miliónov elektrických vozidiel predaných v Číne vlani pripadalo na Volkswagen len 155 700 kusov.
"V Nemecku zostáva jazdný výkon kľúčovým faktorom, keď si zákazníci vyberajú nové auto. Ale v Číne, kde ľudia trávia veľa času v dopravných zápchach a vysoko si cenia nové technológie, je interakcia auta so smartfónom a celková konektivita dôležitejšia," uviedol skonštatoval Gregor Sebastian, analytik Mercator Institute for China Studies.
Volkswagen očakáva, že Čína v blízkej budúcnosti urobí veľké pokroky v oblasti autonómneho riadenia, preto sa minulý rok spojil s čínskym špecialistom na čipy AI Horizon Robotics s cieľom urýchliť vývoj technológií inteligentného riadenia. Napriek všetkým zmenám, ktoré sa prehnali týmto odvetvím, povesť nemeckých automobiliek zostáva v Číne tromfom, povedal prezident čínskej divízie VW Ralf Brandstätter. "Nemeckí výrobcovia automobilov ako Volkswagen majú viac ako 80-ročné skúsenosti s výrobou áut pre rôzne trhy a zákazníkov, čo im poskytuje výhodu," dodal. (TASR)
Ďalšie príspevky z rubriky: Ekonomika
Počet zahraničných turistov v USA klesol v marci medziročne o viac než desatinu. Turizmu hrozia škody v miliardách dolárov.
(TASR)Volkswagen by mohla časť výroby vozidiel značky Audi presunúť do USA. Cieľom je vyhnúť sa americkým clám.
(TASR)Vývoz švajčiarskych hodiniek na kľúčový americký trh vzrástol v marci o takmer 14 percent.
(TASR)Ceny nehnuteľností rástli na začiatku roka pomalšie. Výraznejšie stúpli v Prešove, Trnave a druhom bratislavskom obvode.
(TASR)Nealkoholické pivá sú v Nemecku čoraz úspešnejšie, spotreba klasického piva v krajine dlhšiu dobu klesá.
(TASR)Na obchodnú vojnu s USA doplatia v Číne milióny zamestnancov. Pracovnú silu v už vyčerpáva znižovanie platov a prepúšťanie.
(TASR)Väčšina kytíc z kvetinárstiev, kúpených online i supermarketov je plná pesticídov. Toxický kokteil môže spôsobiť rakovinu.
(TASR)Ukončenie podpory operačného systému Windows 10 sa dotkne polovice počítačov na Slovensku. Nastane 10 októbra.
(TASR)