SME
  1. SME Minúta
  2. Svet
  3. Heroický nápoj Buča Kombuča či reďkovky Azovstaľ, Ukrajina chce zakázať zarábanie na vojne
24. 3. 2023
|
17:34
|
Svet

Heroický nápoj Buča Kombuča či reďkovky Azovstaľ, Ukrajina chce zakázať zarábanie na vojne

Ilustračná snímka.
Zdroj TASR/AP

V ukrajinskom parlamente sa objavil návrh zákona, ktorý by zakázal v reklame a obchode používať vojnovú tematiku. V krajine sa už predáva heroický nápoj Buča Kombuča, reďkovky Azovstaľ či predražené kyjevské pivo Hrdinovia nezomierajú.

Mesto Buča pri Kyjeve sa do povedomia zapísalo vojnovými zverstvami, odhalenými vlani na jar po oslobodení od ruskej okupácie.

Oceliarne Azovstaľ sa stali poslednou baštou ukrajinského odporu počas krvavého obliehania prístavného mesta Mariupoľ na juhovýchode Ukrajiny. Zvolanie Hrdinovia nezomierajú na Ukrajine používajú na uctenie padlých vojakov, ale aj demonštrantov, ktorí prišli o život pred pádom proruského režimu vo februári 2014.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Je nešťastné, že výrobcovia spotrebného tovaru a poskytovatelia služieb sa uchyľujú v marketingovej komunikácii k nemiestnemu využívaniu tragických vojnových udalostí, názvov poničených miest, vlasteneckých výziev a vojenských hesiel," vysvetľuje skupina poslancov, ktorí návrh predložili.

Podľa názoru poslancov možno teraz na Ukrajine sledovať priamo explóziu komerčného využitia vojnovej a vlasteneckej tematiky.

Autori predlohy navrhujú zakázať registráciu obchodných značiek, ktoré využívajú názvy vojnových udalostí, názvy obcí a miest, ktoré utrpeli ruskou agresiou alebo sa za vojny stali symbolmi odolnosti a hrdinstva, ako aj zakázať využívať názvy bojových operácií, zbraní a vojenskej techniky, mená vojenských jednotiek a oficiálne pozdravy Ozbrojených síl. Zákaz sa má týkať aj reklamy.

Obmedzenia by sa však nemali vzťahovať na reklamu pri filmoch, knihách či ďalších dielach venovaných vojne Ruska proti Ukrajine.

Ako príklad neprípustného využitia vojnových udalostí v reklame zákonodarcovia pripomenuli slogan "Heroická Buča Kombuča s chuťou citrusu" pre nealkoholický fermentovaný nápoj, vyrábaný ukrajinskou firmou využívajúcou vo výrobe kombuču. Na sociálnych sieťach firme ironicky radia, aby svoje nápoje pomenovala po nacistických koncentračných táboroch, poznamenal server Meduza.

Jeden z ukrajinských dôstojníkov na sociálnych sieťach zachytil aj vodku Nepoborna (Neporaziteľná), ktorá podľa reklamy "vznikla na Ukrajine počas odporu" ruskej agresie, ako aj papuče so zvolaním "Sláva ozbrojeným silám Ukrajiny! ".

(ČTK)
SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ďalšie príspevky na tému: Vojna na Ukrajine

23:12
Svet

Trump dúfa, že Rusko a Ukrajina sa počas najbližších dní dohodnú a následne začnú vo veľkom obchodovať s USA. Čítaj ďalej

22:12
Svet

Zelenskyj navrhol Rusku zastavenie útokov zacielených na civilnú infraštruktúru, a to najmenej na 30 dní. Čítaj ďalej

21:06
Svet

Americké ministerstvo zahraničných vecí by uvítalo predĺženie veľkonočného prímeria vo vojne na Ukrajine. Čítaj ďalej

20:55
Svet

Ukrajina kritizovala americkú televíziu Fox News za to, že v popiske reportáže omylom označila Kyjev za „ruské mesto“. Čítaj ďalej

18:11
Svet
Dôležité

Ruský prezident Putin nevydal nariadenie na predĺženie ním vyhláseného veľkonočného prímeria. Čítaj ďalej

17:57
Svet

Ukrajinské jednotky sa počas veľkonočného prímeria dostali pri Torecku do ruskej pasce. Informoval Zelenskyj. Čítaj ďalej

17:18
Ekonomika

Zásoby plynu na Ukrajine sú na historickom minime. Je možné, že Kyjev bude nútený dovážať vysoké objemy.  Čítaj ďalej

11:38
Svet

Ruské vojská prísne dodržiavajú krátkodobé prímerie, ktoré vyhlásil Putin, tvrdí ministerstvo obrany v Moskve. Čítaj ďalej

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 827
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 626
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 520
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 174
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 835
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 735
SkryťZatvoriť reklamu