Heroický nápoj Buča Kombuča či reďkovky Azovstaľ, Ukrajina chce zakázať zarábanie na vojne
V ukrajinskom parlamente sa objavil návrh zákona, ktorý by zakázal v reklame a obchode používať vojnovú tematiku. V krajine sa už predáva heroický nápoj Buča Kombuča, reďkovky Azovstaľ či predražené kyjevské pivo Hrdinovia nezomierajú.
Mesto Buča pri Kyjeve sa do povedomia zapísalo vojnovými zverstvami, odhalenými vlani na jar po oslobodení od ruskej okupácie.
Oceliarne Azovstaľ sa stali poslednou baštou ukrajinského odporu počas krvavého obliehania prístavného mesta Mariupoľ na juhovýchode Ukrajiny. Zvolanie Hrdinovia nezomierajú na Ukrajine používajú na uctenie padlých vojakov, ale aj demonštrantov, ktorí prišli o život pred pádom proruského režimu vo februári 2014.
"Je nešťastné, že výrobcovia spotrebného tovaru a poskytovatelia služieb sa uchyľujú v marketingovej komunikácii k nemiestnemu využívaniu tragických vojnových udalostí, názvov poničených miest, vlasteneckých výziev a vojenských hesiel," vysvetľuje skupina poslancov, ktorí návrh predložili.
Podľa názoru poslancov možno teraz na Ukrajine sledovať priamo explóziu komerčného využitia vojnovej a vlasteneckej tematiky.
Autori predlohy navrhujú zakázať registráciu obchodných značiek, ktoré využívajú názvy vojnových udalostí, názvy obcí a miest, ktoré utrpeli ruskou agresiou alebo sa za vojny stali symbolmi odolnosti a hrdinstva, ako aj zakázať využívať názvy bojových operácií, zbraní a vojenskej techniky, mená vojenských jednotiek a oficiálne pozdravy Ozbrojených síl. Zákaz sa má týkať aj reklamy.
Obmedzenia by sa však nemali vzťahovať na reklamu pri filmoch, knihách či ďalších dielach venovaných vojne Ruska proti Ukrajine.
Ako príklad neprípustného využitia vojnových udalostí v reklame zákonodarcovia pripomenuli slogan "Heroická Buča Kombuča s chuťou citrusu" pre nealkoholický fermentovaný nápoj, vyrábaný ukrajinskou firmou využívajúcou vo výrobe kombuču. Na sociálnych sieťach firme ironicky radia, aby svoje nápoje pomenovala po nacistických koncentračných táboroch, poznamenal server Meduza.
Jeden z ukrajinských dôstojníkov na sociálnych sieťach zachytil aj vodku Nepoborna (Neporaziteľná), ktorá podľa reklamy "vznikla na Ukrajine počas odporu" ruskej agresie, ako aj papuče so zvolaním "Sláva ozbrojeným silám Ukrajiny! ".
(ČTK)Ďalšie príspevky na tému: Vojna na Ukrajine
Trump dúfa, že Rusko a Ukrajina sa počas najbližších dní dohodnú a následne začnú vo veľkom obchodovať s USA. Čítaj ďalej
Zelenskyj navrhol Rusku zastavenie útokov zacielených na civilnú infraštruktúru, a to najmenej na 30 dní. Čítaj ďalej
Americké ministerstvo zahraničných vecí by uvítalo predĺženie veľkonočného prímeria vo vojne na Ukrajine. Čítaj ďalej
Ukrajina kritizovala americkú televíziu Fox News za to, že v popiske reportáže omylom označila Kyjev za „ruské mesto“. Čítaj ďalej
Ruský prezident Putin nevydal nariadenie na predĺženie ním vyhláseného veľkonočného prímeria. Čítaj ďalej
Ukrajinské jednotky sa počas veľkonočného prímeria dostali pri Torecku do ruskej pasce. Informoval Zelenskyj. Čítaj ďalej
Zásoby plynu na Ukrajine sú na historickom minime. Je možné, že Kyjev bude nútený dovážať vysoké objemy. Čítaj ďalej
Ruské vojská prísne dodržiavajú krátkodobé prímerie, ktoré vyhlásil Putin, tvrdí ministerstvo obrany v Moskve. Čítaj ďalej