Spaľovacie motory sú politicky zneužívaná téma. Nezakážu sa, veria Heger s Kičom
Slovensko verí, že sa v EÚ čoskoro dosiahne dohoda o syntetických palivách pre spaľovacie motory aj po roku 2035, uviedli po samite EÚ v Bruseli štátny tajomník ministerstva životného prostredia Michal Kiča a premiér Heger.
Kiča upozornil, že v Európe rezonuje téma spaľovacích motorov a dodal, že pre Slovensko je dôležitá, lebo 13 percent HDP vytvára práve automobilový priemysel.
"Úzko komunikujeme s nemeckou stranou, lebo je to náš strategický partner v oblasti inovácií a prepojenia na automobilový priemysel. Veríme, že na základe signálov, ktoré máme od našich partnerov, bude téma spaľovacích motorov čoskoro uzatvorená," uviedol Kiča.
Politicky zneužívaná téma
Podľa jeho slov je dôležité, aby sa tieto debaty ukončili, lebo Slovensko chce pokročiť s ekologizáciou tohto priemyslu, ale bez toho, aby to ohrozilo pracovné miesta, avšak skôr naopak - aby výroba elektromobilov bola dobrou príležitosťou pre budúcnosť.
"Slovenské automobilky sú na tento proces pripravené. Zákaz spaľovacích motorov sa niekedy politicky zneužíva, ale chcem uistiť, že po roku 2035 nebudú zakázané autá so spaľovacím motorom, dôjde len k obmedzeniu ich výroby," spresnil.
Podľa neho pre slovenský automobilový priemysel je dôležitá možnosť zachovať aj vozidlá s motormi, ktoré budú využívať palivá syntetického charakteru. "Verím, že v tomto dosiahneme kompromis a následne sa zameriame na problematickejšiu tému do budúcnosti, a to je norma Euro 7," zdôraznil Kiča.
So Scholzom o palivách a elektromobilite
Heger dodal, že automobilky sú kostrou slovenskej ekonomiky a odkázal, že k zmenám aj v tejto oblasti treba pristupovať pragmaticky, a nie populisticky, ako to robia mnohí politici.
"Aj napriek tomu, že chceme opatrenia pre dobro našich občanov, musíme vždy zohľadniť realistický vývoj, a to sa týka aj automobilov a spaľovacích motorov. Slovensko je v tomto prepojené pupočnou šnúrou s Nemecko," vysvetlil premiér, ktorý vo štvrtok diskutoval s nemeckým kancelárom Olafom Scholzom.
"Zlaďovali sme si pozície k spaľovacím motorom, tiež k elektromobilite a k investíciám do inovácií," odkázal Heger.
Dodal, že kľúčové na to, aby si Slovensko automobilky nielen udržalo, ale vytvorilo im priestor na to, aby mohli investovať do nadstavby, sú inovácie a s nimi nové pracovné miesta s vyššou pridanou hodnotou a vyššími mzdami. (TASR)
Ďalšie príspevky z rubriky: Domov
Vo veku 90 rokov zomrel v sobotu druhý minister hospodárstva po vzniku Slovenska Jaroslav Kubečka. Čítaj ďalej
Polícia v reakcii na vyhlásenie Úradu vlády k prípadu obvineného Bombica deklaruje, že si plní úlohy.
(TASR)O Dina Štěrbovej vznikol dokument Za oponou veľhôr. Vlastne sú to hneď dva filmy v jednom.
(SME)Dnes bude polojasno, miestami prechodne oblačno. Zrána ojedinele hmla alebo nízka oblačnosť. Výnimočne spŕchne.
(SITA)Vo vysokých polohách Západných, Vysokých a Nízkych Tatier platí malé lavínové nebezpečenstvo. Čítaj ďalej
Máme krízu civilizácie a čo to znamená? V novej epizóde Dejín sa nad tým zamýšľajú archeológ, politológ a zoológ. (SME) Čítaj ďalej
Prečítajte si báseň Američanky venovanú starým rodičom zo Slovenska – a objavte aj ďalšie texty, ktoré zaujali cudzincov.
(The Slovak Spectator)Slovenský basketbalista mieri do USA a v Utekáči otvorili unikátnu atrakciu. Prečítajte si výber dobrých správ.
(The Slovak Spectator)