Pre investora je najdôležitejšie zistiť, či má podnikateľ talent zrealizovať nápad
Investori z relácie Jama Levova boli nadšení z pestrosti nápadov a prezentácii, ktoré mali možnosť vidieť. Napriek tomu, nie všetci podnikatelia odkráčali z Jamy levovej s potvrdenou investíciou.
„Firmy vedia vytvoriť skvelý produkt, ide sú dobrí obchodníci a vedia urobiť dobrý marketing. No často im chýba validácia nápadu, prehľad o veľkosti trhu,“ CEO Pelikan.sk Tatiana Ondrejková.
Juraj Fehervári z BeLenka vidí ako problém nereálne požiadavky.
„Ľudia prichádzajú so skvelým produktom, ale bez vypracovaného biznis plánu, v ktorom majú všetko prepočítané, nemajú predstavu o tom, aké ťažké je dostať ho medzi ľudí a získať si miesto na trhu,“ hovorí Fehervári.
Majiteľ firiem Reinoo a GoodRequest Milan Dubec dodáva, že je ťažké podporiť nápad, keď ani podnikateľ si nevie predstaviť, kto sú jeho potenciálni zákazníci. (SME Creative)