Nie každá firma potrebuje exponenciálne rásť, iné bez toho neprežijú
„Biznis musí vedieť reagovať na požiadavky, ktoré prichádzajú s tým, ako rastie. Je potrebné naučiť sa manažovať ľudí a prilákať do firmy talenty. Netreba sa báť najať šikovnejších ľudí než sú manažéri, vytvoriť im prostredie na prácu a nedusiť ich,“ hovorí Tatiana Ondrejková z Pelikan.sk. Dodáva, že firmy sa musia zamerať na efektivitu a s tým im do veľkej miery pomôže AI.
Milan Dubec z Reinoo a GoodRequest považuje za kľúčový faktor škálovania biznisu dostatočne veľký trh. Inak sa exponenciálny rast dosahuje ťažko.
„Treba zvážiť aj ďalšie škálovacie parametre, ako efektivita logistiky, riešenie skladových zásob a je skvelé, ak tento systém dokážeme replikovať aj na inú cieľovú skupinu,“ dopĺňa Juraj Fehervári, majiteľ firmy BeLenka.
Moderátorka Veronika Cifrová Ostrihoňová sa pýta riaditeľa Slovenskej sporiteľne Petra Krutila, aké Slovensko by chcel mať v roku 2035.
Krutil tvrdí, že ľuďom stačí dobre orámcované ihrisko a zvyšok už zariadia.
„Šikovní ľudia odchádzajú a my by sme boli radi, ak by sa so skúsenosťami vracali naspäť domov. Na to potrebujeme kvalitný výskum a vedu, dostatočne veľký trh práce s ľuďmi, ktorí chcú a neboja sa pracovať, a zároveň sú za ňu adekvátne odmenení. Zapojiť by sa mala aj vláda, ktorá vytvára podmienky pre rozvoj,“ hovorí šéf Slovenskej sporiteľne.
(SME Creative)