Problémy po IT výpadku hlásia letecké spoločnosti z viacerých európskych krajín
Problémy po IT výpadku hlásia letecké spoločnosti zo Škandinávie, Nemecka, Prahy, Severného Írska či Švajčiarska.
Nemecké letecké spoločnosti Lufthansa a SAS Airline so sídlom v Škandinávii sú zatiaľ posledné, ktoré nahlásili prerušenie prevádzky.
Lufthansa hovorí, že v súčasnosti môže byť vyhľadávanie leteckých spojení obmedzené, ale na riešení pracuje. SAS tvrdí, že jej služby sú plne funkčné, ale „technické problémy“ ovplyvňujú jej rezervačný systém.
Z pražského letiska meškajú niektoré odlety a nemecká spoločnosť Eurowings hlási, že jej online check-in momentálne nefunguje. Výpadok má vplyv aj na letisko v severoírskom Belfaste, ale lety naďalej údajne prebiehajú.
Povolenie pristávať nemajú lietadlá na švajčiarskom letisku v Zürichu.
Holandská letecká spoločnosť KLM zasa uviedla, že odbavenie letov je v súčasnosti „nemožné". Tvrdí však, že „usilovne pracuje na vyriešení problému“. (BBC)
Ďalšie príspevky na tému: Globálny výpadok IT
Za minulotýždňovým globálnym výpadkom je únik zlých dát v aktualizácii, tvrdí spoločnosť CrowdStrike.
(SITA)Globálny výpadok počítačových systémov zasiahol približne 8,5 milióna počítačov so systémom Windows.
(TASR)Po celosvetovom výpadku IT systémov sa začínajú objavovať otázky, kto zaplatí účet za škody, ktoré počas neho vznikli.
(ČTK)Letecké spoločnosti hlásia viac ako tritisíc zrušených letov, inde nefungujú platby kartou. Výpadok IT zasiahol celý svet.
(SME)Karikatúra dňa od Hej,ty!: Aktualizácia
(SME)Českej poisťovni Generali nefungujú v súvislosti s celosvetovým výpadkom on-line služby a systémy. Čítaj ďalej
Celosvetový výpadok systémov sa na Letisku Praha týka dopravcov používajúcich odbavovací systém GoNow. Čítaj ďalej
Dnešný kybernetický výpadok by mohol byť najväčší v histórii, uviedol odborník na kybernetickú bezpečnosť Troy Hunt. Čítaj ďalej