Andrej Doležal.

Andrej Doležal

Bývalý minister dopravy a výstavby
Sledujte profil aj na: Facebook, Twitter

Ing. Andrej Doležal (narodený 23. 3. 1981 v Bratislave) bol ministrom dopravy a výstavby vo vláde Igora Matoviča a Eduarda Hegera.

Významné míľniky

Pozrite si významné míľniky v živote Andreja Doležala:

  • Narodil sa 23. marca 1981 v Bratislave.
  • Absolvoval Strednú priemyselnú školu elektrotechnickú Karola Adlera v Bratislave.
  • V rokoch 1999‒2004 študoval automatizáciu na Fakulte elektrotechniky a informatiky Slovenskej Technickej Univerzity.
  • V rokoch 2004 – 2008 pracoval na pozícii Technical sales / Konzultant v spoločnosti Siemens PSE.
  • V rokoch 2008 ‒ 2012 pôsobil ako technický riaditeľ v spoločnosti Markíza‒Slovakia (CME).
  • V rokoch 2012 ‒2017 bol technickým riaditeľom v RTVS.
  • V rokoch 2018 ‒ 2020 bol riaditeľom sekcie inovácií v spoločnosti Towercom.
  • V marci 2020 sa ako nominant hnutia Sme rodina stal ministrom dopravy a výstavby vo vláde Igora Matoviča (OĽaNO).
  • V máji 2023 vo funkcii skončil po nástupe úradníckej vlády, ktorú vymenovala prezidentka Čaputová. 

Zdroj: Profil Andreja Doležala na stránke ministerstva dopravy a výstavby

Mladosť a vzdelanie

Andrej Doležal sa narodil 23. marca 1981 v Bratislave. Na Fakulte elektrotechniky a informatiky Slovenskej technickej univerzity (STU) v Bratislave vyštudoval v rokoch 1999 - 2004 odbor automatizácia. Počas svojej profesionálnej kariéry pracoval napríklad ako webový dizajnér či učiteľ. Venoval sa tiež dobrovoľníckej činnosti v oblasti vzdelávania.

Doležal ovláda nemecký a anglický jazyk, medzi jeho hobby patria golf, potápanie, veterány a jachting.

Kariéra a pôsobenie v politike

Doležal po ukončení vysokoškolského štúdia pracoval ako technický obchodný konzultant spoločnosti Siemens PSE v Bratislave a vo Viedni (2004-2008). Pracoval v medzinárodnom tíme na rôznych projektoch po celom svete.

V pracovnej kariére potom pokračoval v televíznych spoločnostiach. V televízii Markíza (2008-2012) bol ako technický riaditeľ zodpovedný za prevádzku a inovácie v televíznom vysielaní.

V ďalších rokoch bol technickým riaditeľom v RTVS (2012-2017), kde zodpovedal za riadenie a strategický rozvoj viacerých odborov, televíznu a rozhlasovú techniku, produkciu, IT, mediálne systémy a archív. Na starosti mal vytvorenie organizačnej štruktúry, optimalizáciu a riadenie viac ako 450 podriadených v šiestich rôznych vertikálnych líniách.

Doležal naposledy pôsobil ako riaditeľ sekcie pre inovácie v spoločnosti Towercom, a. s., zabezpečujúcej televízne a rozhlasové vysielanie pre domácnosti (od leta 2018). Zodpovedný bol za produktový rozvoj a inovácie spoločnosti v oblasti telekomunikačných služieb a rezidenčného segmentu.

Od roku 2015 tiež vyučuje stredoškolských študentov predmet obrazová a zvuková technika.

Do funkcie ministra dopravy a výstavby vymenovala Doležala prezidentka Zuzana Čaputová v marci 2020, na svojom poste skončil v máji 2023. 

(tasr, sita)

Sociálne profily a blogy

Fotografie Andreja Doležala

Externé odkazy

Ilustračné foto, diaľnica D3 Čadca

Všetky peniaze z nových eurofondov by mali smerovať do diaľnice D3.

15. jún
Z eurofondov sa v minulosti budovala najmä infraštruktúra, ako je obchvat Košíc. Plán obnovy sa mal zamerať na zelené riešenia a digitalizáciu.

Rezort dopravy sa sporí s Útvarom hodnoty za peniaze, novela zákona má okresať ich vplyv.

25. apr
Tunel Branisko.

Vypracuje ju Národná diaľničná spoločnosť.

TASR 26. jan
Ilustračné foto

Zmeny cestovného poriadku skomplikovali život ľuďom, ktorí dochádzajú z priľahlých obcí do zamestnania a škôl v Žiline či Kysuckom Novom Meste.

6. jan
Andrej Doležal.

V pláne sú i ďalšie úseky na Slovensku. Zlepšiť chcú aj koordináciu dopravy.

TASR 25. dec
Ilustračné foto

Sľub ministra spred roka o vypnutí SkyTollu neplatí, v mýte bude ešte rok.

a 1 ďalší 14. dec
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.

2. dec

Životopis

Vek
44 rokov
Narodenie
23. 3. 1981 (Bratislava)
Našli ste chybu? Napíšte nám

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 968
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 11 746
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 940
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 896
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 097
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 431
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 601
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 485
SkryťZatvoriť reklamu